Hästholmen- en mysig dag i hemtrakterna


2013-07-23 @ 19:37:56
I förmiddags skulle vi ta en liten tripp ner till Hästholmen (som ligger ca 6 km härifrån och precis vid Vättern) för att kolla på båtarna i hamnen. 
 
Väl på väg komjag på att det ju faktiskt snart var dags för lunch. Eftersom mamman är så uttråkad av att bara vara hemma och uggla just nu så tänkte jag att det kunde vara en bra idé att Luncha på vätterhästen. De brukar ha wienerschnitzel som dagens där och det är så gott. 
 
Barnen var faktiskt med på noterna och ville dit. För min och Leilas del blev det schnitzeln (Leila barnportionen) och elliott tog såklart pannkakor. Var riktigt riktigt gott- och barnen åt upp allt på deras tallrikar. Leila snodde till och med schnitzel för mig sen ;)
 
Efteråt blev det lek och bus i lekparken och sedan varsin glass hos 31:ans glass och kök. Riktigt mysigt och härligt att barnen var så duktiga och lyssnade på deras mamma för en gångs skull.
 
Har sagt det förut och sägserier igen- hästholmen är verkligen en mysig liten pärla såhär på östgötaslätten- och om ni åker förbi när det är fint väder så rekommenderar jag er verkligen att svänga in och kika.
 
 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback