6 days...och sådant man absolut inte bör säga


2013-06-12 @ 22:08:33

6 arbetsdagar kvar att jobba..känns lite skumt. Förra året gick jag ju hem denna tiden med- men då var jag ju hemma hela sommaren! Först mammaledigt och sedan semester i fyra veckor. Denna gången blir det "bara" 4 veckors semester- tiidig. Så när typ alla andra har semester så jobbar jag igen ;)

Idag var vi på utvecklingssamtal på Leilas dagis. Fick bara höra en massa positivt om henne...en duktig tjej vi har. Är visst bara hemma det ska trilskas ;) inte då kul när hon slänger sig skrikandes på golvet på Ica när hon inte får det hon vill ha och sedan vägrar resa sig upp och följa med. Tur för fröknarna att hon inte visar dom den sidan ;)

Igår kom Elliott hem och sjöng på en riktigt fy och ajaj låt när vi kom hem från dagis. (Runkeballe med Eddie Meduza) frågade vart han hört den låten då vi aldrig spelat den här hemma. Då sa han att vi har lyssnat på den på datorn här hemma. Fast det har vi ju faktiskt inte då den låten varken är A's eller min favvolåt. Hmm...Konstigt att en som inte ens är 5 år lät sig den låten utan att ens lyssnat på den eller?

Misstänker minsann att nån på dagis lärt honom.För idag kom han dessutom hem och bara sade massa svärord efter varann med...inte hänt förut och det vet han att han inte får, att det är fult! Och då var det en kille på dagis som lärt honom det sa han. Rolig ålder det där då de verkar lära varann dumheter och hyss ;)

Har ditt barn kommit hem med hyss från dagis nån gång?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback