Att smaksätta själv- och i kvargdjungeln


2014-02-05 @ 13:10:00
Det finns verkligen en djungel därute när det gäller kvarg/kesella. I början när jag åt första gångerna så köpte jag alltid kesellan magra kvarg. Men nu har jag gått över till ica basic.
 
Varför? Det är 0,3 procent fett i istället för kesellan 1 % och sedan är det mer i ica basic förpackningen- och kostar inte mer än ca 13 :-  det går ju åt en del kvarg här hemma 😉 
 
kan direkt säga att det där med att köpa smaksatt kvarg- det kan man skippa! Det är massa socker och tillsatser i som inte är bra. Då är det bättre att själv ha i lite fun light och jordgubbar.  
 
Har själv kommit på en egen variant på vaniljkvargen, och den är riktigt god.  Har nämligen köpt ekologiskt vaniljpulver och har i kvargen. Detta samt några droppar stevia gör att det smakar himmelskt! MUMS
 
sedan finns det ju lakridspulver att köpa för de som gillar lakrids. 
 
 






Kommentarer
Postat av: 2barnsmorsan

Bra tips! Dock så köper jag aldrig saker med lite fett, då det oftast är utspätt med annat skit. Om det är fett du vill förbränna så är det bra att äta mer bra fetter. Du vet "fett löser fett" :)

kram

2014-02-05 @ 14:16:16
URL: http://agnieszka.se
Postat av: Johanna med tyra och otto

Ja visst är det enkelt att smaksätta själv, brukar med köra med vanlijessens eller vaniljarom(flytande). Lakritspulver med hallon är ännu en hit, mums! Idag lyxar jag dock till det ikväll med färdig vaniljkvarg, väl inräknad i mina kalorier;)

Duktig du är emelie, känns som att du verkligen är på G!

2014-02-05 @ 14:53:21
Postat av: Anonym

Fast Fun Light är inte så bra det heller. Bara massa kemikalier.

Svar: Jo- har tröttnat på den konstgjorda smaken av den så den skippas numera. Va mest tips till andra ;)
Emelie

2014-02-06 @ 21:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback