min plan för o komma i form- och tasty health


2014-01-28 @ 21:26:45
Sedan jag började mitt sundare liv så har jag börjat att räkna kalorier, protein, kolhydrater och fett igen. Förra gången jag gjorde det var för något år sedan när jag höll på med mammafitness och då var det på deras hemsida. Men nu kör jag alltså on my own och har hittat lifesum appen (finns även på nätet här).
 
 
Min plan som den ser ut nu är att äta 1500 kalorier per dag och då ska det va fördelat på 40% protein 30% kolhydrater och 30% fett. Sedan tränar jag lite grundstyrka för att vänja kroppen nu på gymmet mån, ons , fre och tar promenad dagligen.
 
Vill jag unna mig något så är tanken att jag ska få göra det i liten mängd på fredagen eller lördagen. Sedan kommer jag att göra lite avvikelser nästa helg då jag ska på kryssning givetvis..för den har varit inplanerad jättelänge. Men resten av tiden ska jag köra på detta. Ska köra en månad till o börja med för o se om de ger nåt mått/vikt resultat.
 
Måste ju tipsa om en jättebra sida som jag hittade igår tack vare tips med massa recept på "sötsaker" som man kan äta även om man går på diet. MAssa bakverk som innehåller mkt protein, lite kolhydrater o lite fett..tummen upp för Tasty Health säger jag bara =)
 
Hur gör du för att komma i form?
 






Kommentarer
Postat av: Popkungen

Jag har slutat äta socker men det finns en massa goda snacks och bakverk man kan göra, nyttiga och/eller sockerfria, det är bara att googla på vad som helst. Nyttiga chokladbollar och nyttig blåbärspaj är några av mina favoriter. :)

2014-01-31 @ 18:04:31
URL: http://www.popkungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback