”Om det gjordes en film om ditt liv, vem skulle spela dig och varför?”


2014-01-21 @ 13:07:32
Tänk vad mycket konstiga frågor man kanske kommer att få framöver. Tänk om man har turen att ta sig så långt så man hamnar på en arbetsintervju- Då kan ju faktiskt arbetsgivarna ställa vilka konstiga frågor som helst.
 
Ungefär som de gjort i USA. Aftonbladet har skrivit en artikel med de 17 konstigaste frågorna som storföretag i USA ställt under arbetsintervjuer. Och visst- några av dom känns inte alls kanske så relevanta för just ett jobb.
 
typ som
 

Goldman Sachs:”Hur många kvadratmeter pizza äts det i USA varje år?”

Xerox:”Varför är en tennisboll luddig?”

Apple:”Om du var ett pizzabud, vilken användning skulle du kunna ha av en sax?”

Active Network:”Beskriv för mig hur man sätter på sig ett säkerhetsbälte och fördelarna med att ha det fastspänt.”

du kan läsa mer om det här

Det var en av frågorna som fastnade i min hjärna på något sätt- som fick mig att sitta och fundera en stund.  För en av frågorna var dessutom "om det gjordes en film om ditt liv, vem skulle du spela och varför?"


Nu tycker jag ju dock iofs kanske att mitt liv inte är så himla spännande så det måste bli film. Men ändå..haha! Tåls att fundera på en stund. Men då undrar jag såklart- har du nån skådespelare som skulle få spela dig om ditt liv blev film?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback