Barnmorskan


2008-12-03 @ 13:18:02

Mitt besök hos barnmorskan idag var väldigt kortvarigt. Varade inte ens i en kvart. Fick börja med o gå o kissa i en mugg som vanligt, allt såg bra ut där. Sedan tog hon blodtrycket, det var normalt. Sedan lade jag mig ner så hon fick mäta sf måttet, det hade vuxit med en cm så nu e måttet 35. Sedan klämde o kände hon på bebben. H*n va helt fixerad, ryggen kände hon på min vänstra sida o de e inte så lustigt eftersom de alltid e på höger sida de buffar ut fötter o sådant.haha

Fick höra hjärtljuden med, alltid lika mysigt. Hon sa att de hördes fint o tydligt o att de var på 160 denna gången.

Hon frågade mig hur ja mådde o allt  och om ja hade haft några sammadragningar. NEEJ sa ja, de har ja inte. Men de va de inte alla som kände av heller som hon menade på, o att rätt va de va när man minst anade de så kunde de hända nåt nu, eller oxå kunde man få gå över tiden me så. Men hon hoppades iaf på att slippa se mig om två veckor, o ja hoppas se henne me så.

Har varit o köpt lite julstjärnor idag.såå mysigt me lite jul i fönstrena ju. Sedan blev de en runda på hemtex, köpte servetter, handdukar o två bordstabletter. jaa..de va min förmiddag det! nu ska jag vila mig lite..är trött!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback