kväller igen


2008-12-29 @ 22:19:07

huh..tycker dagarna går så himla fort nu. Även fast man är vaken fler timmar på dygnet än va man va innan så bara rinner tiden iväg. På nyårsafton är elliott tre veckor, shit!!

IDag har vi vart på bvc o vägt elliott igen, i förrgår hade han ju gått upp 120 gram, från 3340 till 3460 och idag hade han gått upp ytterligare 120 gram till 3580, så nu väger han hela 90 gram mer än när han föddes för 19 dagar sedan..det är jättebra det. Känns så skönt att de går åt rätt håll. Vi ska dit om en vecka nästa gång. FAst då blir de utan pappa andreas, blir bara elliott o jag. Men tycker dock det är lite lång tid emellan. Hon sa att vi skulle fortsätta med tillägget som innan, men ja skulle ju gärna vilja testa o helamma någon gång varje dag..men de vågade inte ja fråga henne nåt om ju. Vågar man exprimentera o testa o se om de går tror ni? ett mål om dagen kan väl inte va nån fara när man ger honom var tredje timma?

en liten bild på elliott från häromdagen när vi hade badat honom, han har upptäckt mobilen ovanför skötbädden.

förresten, elliott satt i babysittern för första gången idag. Gick rätt bra i början men efter ett tag började han o gnälla lite, men de va nog för han hade lite kräka i munnen. han satt där o kikade ett bra tag innan.

nog om de, killarna i mitt liv ligger just nu inne på sängen o ser på tv o väntar på att ja ska komma in o mysa med dom.

imorn ska familjen åka till stan en sväng, mamma emelie behöver köpa byxor, inga av dom hon har passar just nu. Undrar varför? kan de va för man nyss fått barn kanske? sju envisa gravidkilon kvar o dom får nog hänga kvar ett tag till för ja tänker inte hetsbanta..de försvinner när de försvinner.

hoppas alla mår bra.

kramar






Kommentarer
Postat av: Emma & Vera

asså min erfarenhet av amning är att om man börjar med tillägg så blir det bara pannkaka!

För att få igång mjölkproduktionen så är det amma amma amma som gäller!

Sen funkar det helt enkelt inte för alla, men du skulle inte kunna hyra en amningspump på sjukhuset eller om du redan har en, och sen pumpa varje timme, det är de enda som kommer hjälpa dig att få igång mjölken, om den nu vill komma igång vill säga!!

Jag kämpade hårt för min amning men fick till slut ge upp, men det var ju inte så konstigt att det aldrig kom igång för mig eftersom jag inte ens fick hålla vera förs på 4e dygnet :(

Om du vill amma så kämpa lite till för det är verkligen underbart :)

kram

2008-12-29 @ 22:46:34
URL: http://mindottervera.webblogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Jag håller med Emma o Vera. Drick massor av vätska oxå även om jag tror att du gör d redan men det går åt många liter. Sedan är det inte alla som har grädde i tuttarna. Jag helamma tills min son var 6mån och bvc klagade hela tiden på att han var så liten men han följde sin kurva(och gör fortfarande) och han är liten bara helt enkelt men han är pigg, glad och väldigt livlig. Ha d bra och kämpa på...

2008-12-30 @ 00:03:44
Postat av: Miian

Kämpa på gumman!

Amma,pumpa,amma,pumpa,massera,värm brösten,drick massor,ät "rätt".

Antingen kommer det komma igång annars har du nog helt enkelt inte tillräckligt.

Men jag tycker att så länge du har mjölk så ska du självklart amma Elliott.

Meningen kan ju inte vara att du enbart ska ge ersättning?då dör ju verkligen amningen ut!

Jag hade släppt den där tidslinjen 3timmar du kör efter,låt det inte gå så länge utan amma honom när det behövs och ge sen ersättning var tredje timme om det är vad han behöver.

Det kommer lösa sig på bästa sättet för just er!

Huvudsaken är som du säger,att prinsen går upp i vikt!

Kramkram

2008-12-30 @ 09:48:16
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Mad

Skönt att det går på rätt håll!! Han är så hutlöst söt!



2008-12-30 @ 11:10:37
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Emma Eskilsson

Hej! Jag brukar läsa din blogg ganska ofta, för det är så fint med bebisar, och er vardag.

Jag känner ju inte dig, men om du vill får du gärna ge mig lösenordet...

2008-12-30 @ 13:32:18
URL: http://emstankarochfunderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback