Mors DAg!


2009-05-31 @ 20:52:17
Får väl lov o säga grattis till alla mammor därute såhär idag när det är mors dag =) har ni blivit något firade idag eller? För min del var de ju första gången jag firade mors dag som mamma själv, vilket blev väldigt lyckat.

Dagen började med att jag gick ut i trädgården vid nio och började rensa ogräs runt våra plattor på uteplatsen. Vart riktigt varmt där då morgonsolen sken på. Efter det tog jag mig an landet som går längs hela baksidan vid häcken. O jaa..de va riktigt mkt där. Mitt i allt gick jag in o skulle ta lite vatten, och fick då se att A hade ringt. Han o elliott var ute o gick o hade då stannat hos mina föräldrar- och han ville att jag skulle komma dit med. slängde in mig i bilen o åkte dit. O vad väntade inte där om inte ett paket- från min lilla söta son =) Så blev lite fika o så öppnade jag paketet.
Var ett par skor- dock så var de något som stack ut på ovansidan av min fot o skavde =( så min syster som jobbar på skoaffären där de e köpta skulle kolla efter några andra åt mig. De här skorna var vita björn borg tygskor o var jättesöta =) tack så jättemycket min söta son, synd bara att din mamma har lustiga fötter.

Vid ett var vi hos mor o far igen och åt morsdagmiddag. Blev grillad fläskytterfile med kokt potatis o bea sås. MUMMA!! Mamma fick några paket av hennes fyra döttrar me bland annat två jättefina o stilrena kaffekannor, sedan en fin blomlåda som det stod kryddor på o i va de citronmeliss o gräslök. Hon fick även en låda som det står bullar på o som de ska va bullar i.
När vi var klara där så åkte vi bara hem o matade elliott- sedan åkte vi till svärmor o svärfar för morsdagfika. Var mkt trevligt =)  Sedan tog vi en åktur runt omberg o kikade lite,var även i hamnen i hästholmen ett varv..e så fint nu när det är fint väder. Det är verkligen något speciellt med vättern, bara längtar tills man kan bada =)
Och nu ikväll har jag legat i de där förbaskade landet och fortsatt med rensningen av ogräs. är klar med de nu och det känns jätteskönt. Nu är det bara framsidan kvar me. Ska rensa ogräs på några jordplättar som blev när vi lade sten vid staketet. Ska nämligen köpa gräsfrön o slänga på där imorn helst är tanken. Får se om jag hinner rensa de imorn!

ja, de va väl vår dag de...

har ni haft de trevligt? fick ni något fint av ert/era barn?

kramar






Kommentarer
Postat av: Kicki

va kul att ni har haft en bra dag :)

2009-05-31 @ 21:52:05
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Denver

här har det inte blivit något firande alls, men jag ska få en ny mors dag en annan dag ;)

2009-05-31 @ 23:28:26
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

härligt att ni hade en mysig dag :) visst kändes det härligt att få bli firad på mors dag för första gången?



kram

2009-06-01 @ 08:16:44
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: *Carro o Elsa*

jaa d va en toppen första mors dag =)

låter som din dag oxå va toppen!

händer det nått kul idag? har ni oxå supervarmr hos er? vi har 18 + nu!

2009-06-01 @ 08:34:31
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi firade mors dag på lördagen för igår va de ju W´s dag. Ja fick guitar hero metallica:)



kram

2009-06-01 @ 15:35:01
Postat av: Malin

Mitt namn kom ju inte me

2009-06-01 @ 15:35:35
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: erika

jag verkar va den endqa mamman son inte blev firad på mors dag..

2009-06-01 @ 21:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback