sjukt dålig.


2011-09-15 @ 19:10:15
Idag har jag verkligen varit sjukt dålig på att uppdatera. Men så är det ju när man har barn, ett hushåll att sköta. Det går ju inte bara att försumma städandet o tvättandet. Då blir de mååånga högar med dammråttor i hörnen. Inge kul för Leila o krypa runt i kanske ;)

EFter dagislämningen imorse åkte vi till ICA o handlade lite grann. Väl hemma tänkte jag försöka börja med att plocka ur o i diskmaskinen och sedan röja undan för städ. Meeen, som 9 av 10 gånger när man väl ska göra nåt så är det en liten tjeja som är sååå gnällig, pipplig o ledsen.

Inte fick mamma göra nåt inte. Blir nästan lite tokig på de här- för såhär har hon hållt på hur länge som helst. När vi är hos andra, när det är mkt folk. Då är hon hur glad som helst. Men såfort vi är hemma och hon får vara själv på golvet medan mamma står bredvid o gör nåt. Ja då bryter hon mer eller mindre ihop för det mesta!

Var bara o släppa de där tankarna om att börja o städa o sätta sig med lillan i famnen. Runt tio-tiden somnade hon. Så de va bara o ligga där o snusa "storbebis" i 1 1/2 timma typ. Var så jag slumrade till själv en stund faktiskt!

När hon hade vaknat så följde de mesta i matens tecken- hon fick lite mat. Sedan satt jag o kikade igenom lite receptböcker för att planera de kommande veckorna. Och sen sa de bara tjoff så var klockan halv ett o A kom hem o åt lite lunch med oss.

Blev sedan lite städning innan dagishämtningen- nu återstår bara att torka toagolven o lite skrubb på holken o handfatet- sen är det klart för denna gången :)  Fredagen är så välkommen så!

Annars har eftermiddagen spenderats med lite marängsvisch fika- och sen mys i soffan med barnen ( A är och tränar boll)

Nu sitter jag här o njuter av tystnaden som för tillfället råder i huset. Båda barnen sover- och de somnade utan ett minsta knyst. Elliott somnade nästan i soffan så trött som han var!

Är allt bra med mina bloggvänner/läsare?







Kommentarer
Postat av: Fnulan

Äscj srunta i oss och ta hand om dina underbaringar!

Här är det bra men stressigt i huvudet... händer mkt om vår resa ;)



Puss Ljuvliga Emelie

2011-09-15 @ 20:18:50
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback