svisch


2011-09-06 @ 20:26:27
Denna eftermiddagen bara svischade förbi känns det som.

Vi tog bilen och mötte upp A på jobbet, sedan gjorde vi lite ärenden och åkte hem. Väl hemma gick Elliott och jag ut och lekte i trädgården en sväng.  När vi står därute så öppnar A dörren och undrar om vi inte ska åka och kika på barnens nyaste kusin.

Vi ringde och frågar om vi får komma på ett snabbesök- och sedan åkte vi. Väl där sprang Elliott självklart in på kusin Oskars rum och lekte det första han gjorde. Det är ju såå spänannde med massa nya leksaker- och Oskar är ju precis lika bilar tokig som Elliott =) Så Elliott trivdes som fisken i vattnet därinne.

Under tiden satt vi andra och pratade, fikade och beundrade lillebror Simon, 3 veckor gammal. Tänk att bebisar är sådär söta och små- tänk att Elliott och Leila varit sådär små och lite mindre ändå? helt otroligt ju!

På vägen hem va de operation "hålla Leila vaken så hon somnar gott när vi kommit hem" tajm. Hon satt och skrek och tjöt. Men då kom mamman på en liten idé.. Tog en kasse och knöt den så det blev en liten prasslig leksak. Med den i handen o i munnen så höll hon sig tyst nästan hela färden hem.

Sen var det bara att göra iordning lillfesan för natten, lägga henne i sängen med vällingflaskan. Hon somnade gott- i 10 minuter. Sen vaknade hon och var ledsen. Vet inte hur många gånger både A och jag varit inne o vaggat henne till sömn för att sedan lägga henne-varpå hon vaknat igen. Frustration!
Men nu sover hon i alla fall... ÄNTLIGEN!

Elliott han lade vi strax efter Leila- han sover gott nu med..efter den vanliga pussen o "jag äskar dig", och sedan efter att ha ropat "jag är tossti" x antal gånger, sparkat i väggen.  Han är iaf lite lättare så när de gäller sömnen.

Nu hoppas vi på att barnen sover gott inatt =)

Nu får ni tycka att jag låter grymt osocial- men jag ska faktiskt lägga mig i sängen och kika på tv o somna. ÄR trött- både fysiskt o psykiskt!

glöm inte att vara med o tävla om ett hemligt Mykidoo plagg här

godnatt kära läsare,







Kommentarer
Postat av: Hanna - En sån där mammabloggare ♥

va mysigt det lät med bebisgos! ^^ hoppas oxå får hälsa på en nyfödd snart... hihi. så gosigt! =)



kram kram

2011-09-06 @ 22:24:45
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Fnulan

Godkväller min rara!



Hoppas att du fick sova =)

PÖSS

2011-09-06 @ 22:54:56
URL: http://www.fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback