En dröm som blir sann?


2013-04-29 @ 20:32:14
Har så länge gått och stört mig på våran altan. Den är så himla sunkig och äcklig! Det spelar ingen roll hur mkt man än plockar iordning och donar på altanen- man får ändå ingen ordning på den liksom.
 
till att börja med så känns det som att altantaket närsomhelst kommer att spricka helt och läcka in vatten. Sedan har vi ju den murkna panelen som sitter överallt..usch! Och golvet består av trädgårdsplattor- så med andra ord så växer det upp ogräs och gräs både här och där. Och sedan kan ju barnen springa ut och in hur de vill. Det har till och med hänt att barnen har haft med sig sand och lekt med på altanen (när mamman och pappan inte sett)
 
Vi har nu lite smått pratat om att vi kanske skulle ta tag i att bygga en altan i år i alla fall. Bara sådär rent spontant...ett galet infall kanske...men så behövligt! Vi är ju själva inget händiga direkt så det blir att anlita ett företag som sätter upp allt åt oss i så fall. Trallen får vi väl försöka bygga ihop själva på något sätt om det skulle bli så.
 
Ikväll har jag iaf skickat en liten ritning till ett företag jag var i kontakt med i fredags och försäljaren där sa att jag skulle skicka en ritning på hur vi vill ha det sett uppifrån med mått och allt så skulle han maila över en offert. Så nu hoppas jag på att det inte drar iväg alltför mkt- som det tyvärr gör när man själv inte är nån hantverkare ;)
Vi vill inte ha något avancerat graciöst stordesignat. Vi vill ha en vanlig altan med brutna hörn och glasdörrar runtom. Ingen träpanel..det är jag allergisk mot! hoppas






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback