Emlisch makes granola


2013-11-10 @ 19:43:00
Idag har det varit en riktig fixardag här hemma om man då bortser från allt farsdagfirande vi oxå hunnit med.
 
På förmiddagen blev det städning av huset- sedan lunch hos A's föräldrar, sedan blev det storkok av kalops, följt av firande av min pappa.
 
Nu i eftermiddag/ikväll har jag förberett så gott det går inför jobbveckan. Har kokt ägg till frukosten imorn, har förberett matlådor till två luncher, och så har jag dessutom gjort granola.
 
körde på man tar vad man har hemma taktiken till granolan. Hade i 1 1/2 dl hackade hasselnötter, 3/4 dl solroskärnor, 3 dl fiberhavregryn, samt 2-3 msk honung.
Blandade ihop allt och fördelade ut allt på en plåt med bakplåtspapper på. I ca 17 minuter stod den inne i 175 gradig ugn- efter halva tiden rörde jag om.
 
så nu har jag massa gottigt till kesellan/yoghurten :)
 
 
 
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback