Att hitta sig själv och bli sitt bästa jag.


2014-02-03 @ 10:37:13
Det där med självförtroende är svårt tycker jag. En del har det som bara den, en del har det måttligt och sedan har vi den kategorin som jag själv innefattar. De som inte har något alls.
 
Att känna att man inte duger som man är- att känna sig fet- att känna sig ful och otillräcklig- att bara känna att "det där klarar inte jag av" Det är något som varit min vardag ända sedan jag var liten tror jag. Ett tag, för några år sedan, var det så illa så jag knappt ens vågade ge mig ut på bynn för att jag inte ville visa mig bland folk.
 
Dagligen kämpar jag med min självkänsla- försöker berömma mig själv- peppa mig själv. Men ändå så finns de där tankarna där. Det går inte att släppa.
 
Så nu i och med att jag börjat att träna och allting så hoppas jag att jag någonstans på vägen kommer att hitta mig själv. Den där Emelie som tycker om sig själv- som tycker hon förtjänar det bästa- som tycker att hon duger som hon är- som tror hon kan klara av det mesta.
 
Imorse ställde jag mig framför spegeln och kollade på mig innan jag tog på mig mina kläder och tittade ordentligt på mig kropp. Sade till mig själv att jag duger precis som jag är- jag klarar allt. Men inte kändes det som det. Men tänkte göra denna "övning" varje dag nu ett bra tag- för till slut kanske jag når dit..
 
det är min förhoppning. Att hitta mig själv- att bli mitt bästa jag. Inte för någon annans skull utan för min skull.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback