sista föräldrakursen avklarad


2008-11-11 @ 19:38:03

yes..nu har man föräldrakursen klar. känns skönt faktiskt. Är jobbig o behöva sitta o åka o man blir så trött framåt eftermiddagen me ju! Idag pratade hon om relationer, hur relationen mellan mamma o pappa kan bli när bebis kommit.

På vägen hem pratade vi lite om hur vi vill att de ska va sedan när bebis kommit o alla vill komma o hälsa på. Vi sa just de att man vill gärna komma hem o landa lite själva först innan besöken får komma. Sedan vill nog jag helst att det inte ska komma för många på en gång, så att A's släkt kommer en dag o min släkt en dag..eller ja de närmsta alltså. O så vill ja helst att folk ringer innan de vill komma på besök så man är förberedd. Hur kul är det om man går runt här i huset me bröna rätt i vädret för o lufta dom  lite o så plingar det på dörren?nää..det är alltid bäst om de ringer först. så tycker jag ialla fall.

Vi pratade även liten om amningen idag, trots att vi gått på amingskurs. Finns ju dom som är helt emot o amma o vill börja med ersättning direkt. JAg är inte en av dom. Jag vill verkligen amma o jag ska kämpa allt jag kan för o kunna göra de med även om de kommmer ta tid innan allt fungerar eventuellt.

ÅÅÅÅÅ..va jag längtar efter dig min lilla bebis =)







Kommentarer
Postat av: carro

tack =) har ni hämtat er vagn? har ja misssat isåfall ;) jaa d värsta ja vet är när folk inte ringer innan. hehe

2008-11-11 @ 20:01:14
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: carro

tack =) har ni hämtat er vagn? har ja misssat isåfall ;) jaa d värsta ja vet är när folk inte ringer innan. hehe

2008-11-11 @ 20:01:19
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: Mama Mad

Tycker jag är duktig på att lämna avtryck när jag är här =)



Vi resonerar likadant med besök..Och jag resonerar exakt likadant med amning..;)

2008-11-11 @ 20:26:57
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: erika

gud va spännande med försäldrakursen, längtar. ska dit i morgon. måste man anteckna massa eller får man några papper på allt de berätar???



2008-11-11 @ 21:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback