Barnmorskebesöket


2008-10-15 @ 12:13:31

kom hem frå mjölby för typ en timma sedan. Var först hos bm, och sedan gick jag i köpcentret lite o kollade och shoppade bebisgrejjer =)

Barnmorskan va som vanligt lite sen, hon verkar gilla o sitta o prata med sina kollegor innan hon kan ta en patient. Gillar henne inte!
Alla värden var jättebra, och hon sa att min kurva såg riktigt bra ut. Hade gått upp ett kilo på dessa tre veckor, så nu väger man 83 istället för 82, trodde de skulle va mer..men de va de inte som tur va. Måttet på magen är nu 31, istället för 28 som de va förra gången. Blodtryck 110/80.  Just de.. hjärtljuden va 140 nu, har ju alltid varit runt 152 innan.

Hahah..sen skulle ja ju göra de vanliga alltid lika roliga o kissa i en mugg. Brukar alltid va kissnödig, men denna gången gick de fasen inte. Kom inge..fick krångla länge innan de kom pyttenågra droppar. Men bm sa att de räckte. Hon undrade om ja ätit nåt sött till frukost, sa att ja hade ätit flingor med mjölk o banan. Då sa hon att hon såg de på sockret i urinet. Men de va ju ingen fara med de eftersom mitt blodsocker var jättebra.

Så för att summera de hela, allt var bra :)


Sedan va ja på kappahl och shoppade loss på lite bebiskläder, blev tre par mjukisbyxor, ett par tossor, och e mysdress i plysch. kanske kommer ut bilder på´t senare. E lite crazy som köper bebiskläder nu när ja ska till ullared imorn, men tycker nästan alltid de brukar finnas mer bodys där än va de gör byxor så.


längtar t imorn när vi ska åka till ullared :)

vad händer hos er ida?

kramis







Kommentarer
Postat av: carro

åå va kul me ullared =) vill me.. (ska t jul) synd att eran bm e så trökig.. ja lägg upp kort på kläderna vore kul o se..

2008-10-15 @ 12:36:45
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: brallan

oooh har du också varit hos BM idag, det har jag också!! mtt mått var också 31 men jag hade gått upp 4kg - 5kg sedan sist jag var där. hjärtljudet hade sjunkit hos mig också. hennes hjärta brukar ligga på 150 - 155 men idag låg det på 149 :)



gud vad roligt att ni ska till ullared!!! vi var där i augusti och shoppade loss ordentlige och dem har ju sååå sjukt mkt och billiga saker!! verkligen värt att åka dit! hoppas ni hittar en massa fint där till lill*n.



kramis

2008-10-15 @ 15:02:59
URL: http://braaallan.blogg.se/
Postat av: johanna

vad skönt att allt var bra... hjärtslagen gick ner på oss osså nu i slutet, får se vad det betyder:) jag köpte bara en dress i pysch med tiger på från hm som jag kollat på innan annars inget annat, vill handla sen när man vet könet hihi...

ha så kul på ullared, älskar ullared.)

kram

2008-10-15 @ 16:54:11
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback