lyycklig :)


2008-09-24 @ 15:10:17
Idag har vi varit hos barnmorskan. Gick jättefint. Min barnmorska som jag har annars var sjuk så vi fick en annan barnmorska idag som var snäppet äldre. Men ack så mkt trevligare o roligare faktiskt. började såklart dagen me o ställa mig på vågen utanför rummet, stod på 82..så har nu gått upp 10 kilon istället för de sju jag hade gått upp sist. Haha..jag vet att en del kommer tycka att jag väger mkt. Men det gör inte mig något. För de kilona jag gick upp precis innan jag blev gravid o de efter vet jag att jag kan gå ner igen så. Det är inge man ska hålla på o joxa med nu.

Mitt blodvärde var normalt, blodtrycket med,  och urinet såg jättebra ut med. Sedan lyssnade vi på hjärtljuden o det  var såå mysigt. Hade kunnat ligga där hela dagen o bara lyssna. Fick aldrig veta vad hjärtljudet låg på denna gången, för bm höll på o tryckte o klämde på magen precis innan så hon skulle få se hur barnet låg. Vilket hon sedan kom på inte var så smart eftersom de påverkade hjärtslagen. Men hon sa att d lät normalt så.  Sedan mätte hon magen; mitt mått var 28. O så frågade hon mig hur mkt jag trodde bebisen vägde. Jag hade inte en aning så drog till med 1,5 kilo. Men hade fel. Bebisen väger nu cirka 1 kilo och är 35 cm lång.

Sedan satte hon igång o klämma på magen igen och det gjorde faktiskt ganska ont. Så hittade hon huvdet o sa att jag skulle lägga händerna där hon höll o klämma, Men inte kände jag något. hon sade att bebisen för tillfället låg med huvudet nedåt. Var ju så rädd för o skada bebisen så vågade inte trycka hårt. Men andreas tryckte o sa att han kände. Såå magiskt. :)

så nu e man i extas o i ett stoort lyckorus. Ska tillbaka om exakt tre veckor igen; den 15:e. Sedan hade ja fått brev hemskickat om föräldrakurser. Så den 28:e oktober blir första av tre föräldrakurser.

åå.tänk att man äntligen har hamnat i det stadiet där det händer massa grejer jämt..hihii :)






Kommentarer
Postat av: brallan

guuud vad mysigt!!! vist är det underbart när man är hos BM och få va med om så mkt spännande saker på så kort tid :) kramis

2008-09-24 @ 15:37:17
URL: http://braaallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback