NErvöst


2008-09-28 @ 18:48:20
nu börjar man bli lite nervös o spänd faktiskt. Eller inte så. Men det är tio veckor kvar o man vet så lite känns de som. Som de här med föräldrapenning. Har inte en aning om hur de fungerar om jag ska vara ärlig. Som tur e så ska vi på infomöte om sådant den 7:E oktober så.  Sedan börjar ju föräldrakursen i slutet av oktober. På lappen vi fick stod de att man skulle läsa igenom alla böcker man fick på inskrivningen. Så har ju gjort de. O jag som låtit alla sidor som har med förlossningen o göra har nu läst lite om de.

Shit.. hur ska de gå? latensfasen tar visst ofta ett dygn tid för förstföderskor. Och som förstföderska ska man visst inte åka in förrän man har två tilll fyra enminuters värkar på tio minuter. Hur fasen ska man veta de?eller ja fattar väl me att man tar tid. Men menar.tänk om man går hemma i lugn o ro o sedan har man de där värkarna på tio minuter.. hinner man in till bb då? tänk om förlossningen sätter igång i bilen? har ju ändå 7 o en halv mil o åka. O  sen hade inte jag en aning om att de e vanligt att ha blödningar,avslag i upp till 6-8 veckor efter födseln. Shit..tänk om man går o blöder värsta störtfloderna i en o en halv månad..

Kan ju säga att ja nu inser att de verkligen fanns en anledning till att jag inte ville läsa innan. Nu sitter man ju här som ett skrämt frågetecken me massa funderingar o undringar.

Men men..säger som mamma sagt hela tiden.det kommer gå bra Emelie; kvinnor har fött barn i alla år.






Kommentarer
Postat av: Tezzan

Ti hi..jodå jag skickar gäääärna en bit för den blev jääätte god... använde 6 äpplen o så skivade jag 2 äpplen i en ugnsform o strödde jag över kanel,socker o ströbröd o sen tog jag tunna skivor margarin o la ovanpå o så gjorde jag så några lager o avslutade med socker,kanel,margarin o ströbröd o så satte jag in det i ugnen på 225 grader i tills att ströbrödet började att få en gyllene brun färg o sen var det klart..o det blev såååå gott... prova en gång..det e jätte gott.. Kram kram

2008-09-28 @ 21:34:52
URL: http://tezzan82.webblogg.se/
Postat av: Madelaine

DET VAR MYCKET FOLK hehehe, men helt klart tolererbart! Hittade massor! Både till mig och bebis i kulan! Hur är allt annars? Förlossningsnerverna som börjar kicka in nu? Jag håller med din mamma! Kram

2008-09-29 @ 12:53:48
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag håller med din mamma, du ska inte stressa upp dig!! Det är inte säkert att det tar så lång tid för dig och du kommer att känna när det är dags att åka in=) Känn efter vad du vill så kommer det gå bra. Jag ringde förlossningen när vattnet gick och dem tyckte jag skulle komma in efter 7 timmar men då hade jag minsann redan fött hihi.



Kram kram

2008-09-29 @ 16:47:22
URL: http://mizzsofie.webblogg.se/
Postat av: carro

fårstår att du undrar o oroar dej.. men försak slappna av ;) köpte en jätte bra bok om att föda idag på rea 30 :- sånt kan man ju läsa.. d hjälpe om mina frågor o oro lite allfall.. kram kram

2008-09-29 @ 18:26:38
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: johanna

hih och här är en till ser jag, när är det dags?

2008-09-29 @ 18:35:03
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback