Ännu en valborg över..


2009-04-30 @ 22:57:02
Nu e snart valborgsmässoafton över! Men va gör de mig? har varit och kännts som vilken fredag som helst (även fast det int är fredag) de senaste två åren. Förr va de alltid så att man va tvungen o ge sig ut o festa..men nu känner jag att jag inte har behov av de längre! förra året blev de inge drickande för jag va gravid, iår valde jag själv att inte dricka något då jag inte ser nåt nöje i att sitta här me sambon o sonen tittandes på mig medan jag dricker cider, grogg eller va de nu e.

Ska jag dricka, då ska de va för att det är fest.. o de händer inte överdrivet ofta heller. Tror man har blivit rätt så bekväm av sig som mamma nu. Men samtidigt har jag ju ändå inte varit mamma sålänge än. Jag har all tid i världen på mig att gå ut o festa sen. Just nu ser jag inget nöje i det. Jag vill helst av allt bara vara hemma med min sambo o son o mysa. det slår vilken fest o fylla som helst!!!

Kvällen har i vilket fall som helst varit supermysig. Min syster Elinor kom hit vid halv sju. då låg fläskytterfileerna på grillen o göttade sig för fullt, gratängen va i ugnen.  Vi kunde dock inte äta förrän strax efter sju då andreas hade missbedömt kolsituationen lite o lagt på lite för lite kol och för små bitar ( hade gjort samma misstag själv om de vart jag) nu vet vi till nästa gång att de går åt lite mer kol när man ska grilla längre. De sista minutrarna fick köttet stå i ugnen o gotta sig istället!

Men gud vad gott det vart  faktiskt..man åt som om man aldrig sett mat förut. nåja, vid halv tio ungefär skjutsade jag hem elinor. O nu ligger killarna i mitt liv o sover. Elliott har sovit sedan klockan halv tio och A sedan tio cirka. Tänkte ta o joina dom alldeles strax.

Hoppas alla har haft en bra valborg. kramis






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback