EN HÄNDELSERIK EFTERMIDDAG.


2009-12-02 @ 20:31:05
När A kom hem från jobbet förut så drog vi iväg till Jönkping o A6 en sväng. A behövde verkligen köpa nya jeans, och jag behövde köpa mig lite underkläder. Väl där så tog elliott och jag en runda på kappahl medans a gjorde nåt "ärende" i nån annan butik (undrar vad..hmmm). Hittade en jättesnygg bh som var svart med silvertrådar i..o sen blev det tre par trosor eftersom de hade ta 3 betala för 2 kampanj. Blev även en sväng på barnavdelningen där jag hittade en röd/svart/vit rutig skjorta med tillhörande svart fluga till Elliott. Tänkte att de kunde få bli kalasskjortan i helgen =) Sedan flög jag även på ett par såna jeans som jag köpte för ett tag sedan i strl 38 istället för 40 i reastället. De kostade ju 499:- innan o nu var de nedsatta till 149:- så passade på att köpa dom eftersom de jag har i strl 40 sitter ganska löst. Ända gången de satt bra var när man köpte dom och sen efter man tvättat och tumlat dom. Då sitter de bra i nån dag sedan är de lössittande igen! Så 38 blir alldeles perfa =) Hade ju även 30 procent på herr och barnplagg så allt jag köpte på kappahl idag var fynd, alltid skönt att kunna åka hem med någorlunda gott samvete!
SEdan hittade jag faktiskt ett par lackleggins på jc med som jag köpte. Har letat runt som en galning ett bra tag nu o ÄNTLIGEN hittade jag ett par =)
Efter all shopping blev det mat på mc'd. A fick vänta 3 minuter på sin big tasty bacon, och när jag kom fram o skulle hämta den så hade de missat den beställningen- så A fick vänta 3 minuter till. som tack för besväret fick vi en gratis paj. Vad händer då när jag varit framme o hämtat hamburgaren åt honom o han ätit några tuggor? Jo, jag får se att den är alldeles färsig och röd inuti. Med andra ord inte färdiglagad. Har man då ett litet barn som är otåligt, en hungrig sambo och en engen hamburgare som blir kall av att man får springa fram och tillbaka så blir man RIKTIGT sur när sånt händer..så jag gick faktiskt fram till kassan o visade hur de såg ut! Vi fick pengarna tillbaka för hans hamburgare o så fick han en big mac burgare istället! Riktigt kass personal där bakom vid steken med andra ord som inte ens kan ta upp beställningar o inte ens kan steka en hamburgare!! Kommer nog aldrig mer att äta på mcdonalds där inte!

EFter de åkte vi hemåt - jag stannade hos systermoster ellen där alla vi 4 systrar har gjort julgodis i eftermiddag..blev rocky road, knäck, risbräck och marknadsnougat..mumma! Var så mysigt med julmusiken i bakgrunden med!!

ja..det var våran eftermiddag det =)

nu ska jag nog glo på tv lite..hade glömt att true blood säsongen på canal+ är över..så vart lite besviken när jag slog på kanalen vid 8. Undrar hur länge man får vänta tills nästa säsong??

godnatt allihopa,
hörs imorn






Kommentarer
Postat av: Katja

Kul med shopping, speciellt när man fyndar en massa :) Natti kram

2009-12-02 @ 23:12:30
URL: http://www.lillagrodden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback