i rusande takt.


2009-12-29 @ 12:31:53
VArt har denna förmiddagen tagit vägen egentligen? va fort tiden går när man håller på att plocka o greja.
Känns skönt att äntligen kunna ha en lugn stund medan elliott sover. Antagligen vaknar han snart, men ändå.
Satte igång och bakade bröd till nyårsafton imorse- vart klar strax innan det var dags för elliott att äta gröten. Sedan började jag att plockan undan alla dvd filmer som ligger i skänken i papperskassar. Elliott var självklart framme o ryckte o grejade med papperskassarna =)
Sedan började jag att rensa vitrinskåpet på alla glas. Vi hade planer på att flytta vitrinskåpet i köket o ställa det i gluggen vid kaminen, och att sedan flytta dit skänken till köket där vitrinskåpet stått. Så jag tänkte att vi skulle ta tag i det idag! men när jag hade plockat ur alla glas ur skåpet så ställde jag glasen i vitrinskåpen på väggen..och jaa..det vart ganska bra där så tycker inte att vi behöver ha det där sablans vitrinskåpet längre. Det passar faktiskt inte riktigt in i vardagsrummet eftersom det är i ek och vi bara har vita möbler i vardagsrummet annars, så vi får väl ta o försöka ge bort det eller sälja det. Och om vi behöver ett vitrinskåp i framtiden så får vi ta o köpa ett nytt som är vitt. Hoppas A går med på de hela bara =)
JA, och sedan dess har jag hunnit med att städa med. Hann o damma och dammsuga när elliott var vaken. Han tycker numera att det är skitroligt med dammsugaren. Han gick runt o skulle skjuta den framåt hela tiden. och när jag lade ifrån mig slangen för att jag skulle flytta på en matta- ja då stod han där o höll i den som att han var redo för att dammsuga själv när jag vände mig om, sötnosen =)
När elliott hade somnat så började jag med o torka alla golven, o skrubba på toaletterna. O det är så himlans skönt att det är klart nu =) =) nu kan man ägna tiden till allt annat som inte innebär städ!

Annars går tvättmaskinen o torktumlaren för fullt idag. Har tvättat tre omgångar med frotté ( sån vi fått i present, sådan frotté jag bytte ut i badrummet idag, och en med elliotts nya badlakan o använda badlakan) O sen har det tvättats sängkläder med- både våra och elliotts. Och mer tvätt lär det bli- ska ta o tömma korgen helt idag tänkte jag!

Ja...vilket roligt och intressant städinlägg detta vart då, not ;P

hörs senare
kramis






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback