första mötet


2009-02-19 @ 14:22:33
Nu var första mötet med föräldragruppen avklarat. var riktigt trevligt faktiskt. Vi var ett lagom antal, fem mammor med bebisar o så va de två syskon med. vi pratade lite allmänt om livet som nybliven förälder, om förlossningen, och om den första tiden efter och så. Var jätteskönt o prata av sig lite grann med andra som nyss själva hade varit där ju =)
Det bjöds på frallor och lite kransbitar o kex, va gott!
Trodde dock inte att vi skulle hinna dit i tid, för när jag lagom skulle ta på elliott overallen o allt så fick jag se att han hade kräkt ner både sin utstyrsel o min med. Så de blev o snabbt springa in i sovrummet o försöka hitta nåt annat o ta på sig som man inte såg helt uppstoppad ut i, o sen in till elliotts byrå och rota fram nåt. När vi kom fram så visade det sig dock att vi var först, så då fick vi pusta ut!

Nästa vecka blir träffen på fredagen klockan 14.00, då blir det babymassage hemma hos oss med våran bvcsköterska.
så nästa vecka måste man se till o ha allt perfekt här hemma. Fast e svårt o ha de i jämförelse med hur fint hon som vi va hos idag hade det. Jättefint var det!

Elliott är trött, har varit en jobbig förmiddag för honom haha. Han somnade när vi gick dit, (10 min) vaknade när vi kom in vid halv elva , och somnade när vi gick hem vid halv ett.( 10 min) sedan när han kom hem så var han hungrig. och han somnade för tio minuter sedan nu. hoppas han sover en stund min långis. För han e lång, o lite knubbig me kanske..hihi! fast känns som han växer mkt på längden. han har vuxit 11 cm sedan han föddes för två månader o en vecka sedan.






Kommentarer
Postat av: Carro

hehe låter myssigt ju..!

ja håll alla tummar ni har ;) hehe

2009-02-19 @ 14:35:36
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: emma

vi är åtta och det är lite mycket faktiskt, fem låter mer lagom. jag tycker också att det är toppen att umgås med andra som har bebisar i samma ålder :)



kram

2009-02-19 @ 15:54:50
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback