ERsättningsundran


2009-01-18 @ 21:57:24
huh..tycker det är jobbigt med ersättning faktiskt.Tänk va smidigt de vore om  man enbart kunde ammat elliott ju ! MEn nu går ju inte de antar jag. De ja mest är trött på är tillredningen av ersättningen. E inte lätt o först amma lite o sedan koka vatten o låta de avsvalna o sedan blanda. Det tar ju typ en kvart o på så lång tid så har ju elliott halvt skrikit ihjäl sig. Vi har använt tetrapacken med NAN1 en hel del. Men det blir så himlans dyrt o använda dom jämt ju,

Nu undrar jag, ni erfarna..finns de inge sätt så man kan förbereda mer så man bara kan värma pulverersättningen i micron? eller nåt? det är värdelöst o stå vid spisen o koka vatten kl 3-4 på morgonen när man e som mest trött ju.


tacksam för svar o hjälp.

kramis






Kommentarer
Postat av: Johanna

får jag din mail så får du login :)

2009-01-18 @ 22:17:37
URL: http://familjenkorb.blogg.se/
Postat av: *Sofie*

När han är ca 2 månader kan du sluta koka! Men innan dess så kokar du upp massor med vatten, ställer i tillbringare i kylen och sen värmer du i micron när det är dags för ersättning=)

Vi höll me dpå med kokningen och tyckte det var så jobbigt tillsvi fick detta tipset, underlättar ju massor!!! Kram

2009-01-18 @ 22:48:29
URL: http://frusofie.se
Postat av: Mia

jag brukade koka upp vatten en gång om dagen, sen ha det i kylen. Då kokade jag upp så mycket som behövdes under ett dygn ungefär. Det underlättar jättemycket! =)

2009-01-19 @ 08:43:25
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi har kokande vatten stående som vi sedan bara värmer när det är dags för ersättning. Sedan är det bara in med det i mikron några sekunder så det blir varmt sedan bara blanda.

Fler än jag som gav det tipset ser jag :)

Hoppas allt är bra.

kram

2009-01-19 @ 09:09:24
URL: http://halmstadbebis.blogg.se/
Postat av: Tezzan

Hej snäckan! Jo det funkar väl ungefär som det gör när det e första barnet..fniss.. man e lite fumlig...;) nej men det fungerar faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig.. jag ammar ju fullt ut o det e skönt.. tråkigt att ni får hålla på med sån ersättning.. jag har ett helt paket nan1 om ni vill ha.. jag var nämligen väldigt orolig för att Alicia inte blev riktigt mätt så för säkerhets skull köpte jag hem ett sånt paket.. vi använde ju oss av amningsnapp i början men sen efter 1 o en halv månad så kunde hon amma utan den o det var oxå jätte skönt.. men har fått använda den igen för den "sparar" brösten.. det e ju lätt hänt att man blir sårig o så ju.. Jag har gått ner en del av mina övervikts kilon men har myyycket kvar..ti hi.. Går en låång promenad varje dag o det e ju såå skönt.. så förhoppningsvis så ska det hjälpa mig att gå ner ännu mer..ti hi.. hur kan det komma sig att du inte helammar om man får fråga?:DPuss o kram

2009-01-19 @ 10:23:20
URL: http://tezzan82.webblogg.se/
Postat av: Mad

Tack!! =) Hoppas allt är bra med er??

2009-01-19 @ 18:31:14
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback