en natt/morgon


2009-01-22 @ 13:10:50
23.30 byter blöja, sedan amningsdags. elliott fnölar- får 10 min på vänstra o 5 på högra eftersom jag bryter ihop på hans fnölning. gör iordning ersättningen isället. gör 165 ml i hopp om att han ska klara sig längre. elliott blir jätteivrig såfort han får flaskan o tuttar o tuttar. efter 90 somnar han, försöker väcka honom, men går knappt inte. byter blöja efter ett tag o 00.30 äter han upp de sista. han somnar i famnen, men när ja lägger honom i korgen vid 1 så vaknar han såklart. går upp med honom, han somnar i famnen igen. lägger oss vid halv 2, han fnölar o har sig gnäller för han tappat nappen, får stoppa in nappen x antal gånger innan han somnar 02.00

vaknar vid halv 4 av att han gnyr lite, men han somnar om. vid halv 5 -5 vaknar han o gnäller o e  hungrig. nu får han bara ersättningen, 135 ml. men han e så trött så  han somnar efter o ha ätit 75ml av dom. vi lägger oss vid 6, elliott vaknar vid 8 o gnäller. han får ligga hos mig i sängen sen går vi upp 9.
elliott får tutte vid 9, nu tuttar han på bra så blev ca 35 minuters amning totalt. vid 09.50 ca får han ersättningen. efter 80 e han mätt o belåten/ sover o hans mamma e nöjd me att han va så duktig vid amningen. ja duschar o äter frulle.
sen går vi till hans mormor o fikar vid 11.
väl hemma nu ligger han här o sover men måste väcka honom snart så han får mat.

så  kan en typisk natt/morgon se ut för oss.

inge bajs dock, inte sen i förrgår =( hoppas de kommer sen. tycker synd om han

hur ser er dag ut?






Kommentarer
Postat av: cammie

du har så rätt, det är ju så jag ska tänka. Skita i vad folk tycker och tänker. Känner att bloggen i det sista blivit för "vardaglig" i skrivsättet..och det är inte jag..känns falsk..så blir ändring på det nu..





hehe,en typisk kväll/natt/morgon ser ut så här hos oss. Vid 22 är det kvällsbad med sådan avkopplande "before bed time" olja. Alla lampor släcks efter det. Vid 23 är det sista ammningen innan han somnar. Har märkt att han tuttar alltid mycket längre efter badet. Vilket är bra =). Sen däckar han frammåt 00. han vaknar alltid kl. 03. och 06 för ammning igen. Somnar oftast inom 20 min efter mat. Sen vaknar han frammåt 10 på morgonen och då går vi upp, fast idag var han piggelin redan 8.hihi



Helt okej nattrytm. Han skriker nästan aldrig. Varken på dag eller natt. Så jag känner att allt fungerar helt okej =)

2009-01-22 @ 14:49:21
URL: http://tuscha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback