Dagen


2009-06-09 @ 20:06:44
kom ju på att jag inte direkt berättat nåt om vår dag idag.

Elliott vaknade som vanligt runt halv sex imorse. Varit en bra natt då han knappt vaknat nåt. Han fick sin Nan o sen kunde han faktiskt somna om igen vilket innebar att han o hans mamma kunde sova till ca 8 idag=)
Sedan gick vi upp o då bakade jag ett par baguetter till mig o åt, sedan runt nio så fick elliott sin morgongröt.
Efter det gjorde vi oss iordning och tog öningerundan. Gud va skönt de va me lite variation, gillar skarpt o promenera i lite "på landet miljöer".  Under promenadens gång så ringde min lilla mamma mig o undrade om vi inte kunde komma förbi en sväng. Så på vägen hem från promenaden så stannade vi där. De har varit på cypern i en vecka nu o solat o gottat sig och kan ju säga att de va nästan svartbruna i hyn. De gosade o myste me elliott o mamma tyckte att elliott hade vuxit massor på denna veckan.  Emma o william kom me o ellen oxå.JA, vi var kvar där en riktigt bra stund, vi visade självklart elliotts krypsteg me..hihi!

Vi va inte hemma förrän runt tjugo över ett. O då lade jag elliott i hans säng så jag kunde skriva en grej på datorn. Han låg där o busade o fejade. rätt va de va när jag kom in så låg han där o sov. O när a kom hem så låg han där me fötterna mellan spjälorna busfröet =)

Sedan åt vi lite pasta o köttfärssås o elliott fick duscha me sin pappa. Det följdes av massa bus på golvet o sedan kom emma o william förbi en sväng igen så william fick leka av sig lite. O så att elliott fick träffa sin stora idol- för de verkar ju som att william är hans idol så mkt som han ler o flinar när han ser william. Mor o min syster elinor va förbi en sväng me o kollade läget. O när de gick hem så hade a hunnit försvinna med. Fotbollsmatch för hans del ikväll!
 Elliott va jättetrött när alla hade gått men han fortsatte o leka lite till. Men till slut va han så trött o gnällig så jag fixade lite nan till honom o lade han i hans säng o mata honom. Så redan vid halv sju somnade han ikväll. O då passade jag på att dra fram min orbitrec o träna!

Nu sitter jag här o kollar in lite bloggar o sånt. De va väl dagen det. mkt o läsa va?

imorn ska vi till bvc för 6-månaders kontrollen o på morgonen blir de kanske o kolla på skolavslutningen på bynn. om de inte regnar förstås!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback