stackars liten


2009-06-11 @ 09:42:49
Elliott har feber, 38,6 va tempen på när jag tog den för en kvart sedan.

hade gjort mig iordning o precis matat elliott o tänkte att vi skulle ut och gå. Men plötsligt vart han jättekinkig på skötbordet. Sådär som han inte brukar va. Visst han kan väl skrika o tjuta han me ibland. Men idag va de värre än illtjut inne på skötbordet. Så tänkte; han kanske har feber (även fast jag inte riktigt trodde på teorin). Tog tempen och mkt riktigt så hade han feber. Då klarnade allt för mig. De kanske e därför han sovit lite dåligt inatt med. Han har legat o mumlat o "pratat" i sömnen massor o vändit i vritt. O så vaknade han o var klarvaken vid halv tre inatt. Men då hamnade han bredvid mig o kunde då somna om på direkten. Sedan vaknade han vid halv 6 o fick välling. O idag kunde han ju somna om på direkten. Vaknade dock en timma senare med världens värre än illtjut då me o inget hjälpte för o trösta honom.  Sedan så hade han bajat när han satt i gåstolen. Bajjet va gulaktigt, vilket inte händer så ofta längre o dessutom va de ganska löst. O inte nog me de..när han suttit i gåstolen en liten stund förut då började han verkligen värre än illtjuta me.  så då tog jag upp honom o han somnade direkt i min famn o sov i en kvart. Så tecknena har vä ändå funnits där..men jag har inte förstått.!! dåligt av mig!!

Han brukar ju oftast va på jättebra humör o skratta o flina o babbla, men han har ju faktiskt inte gjort de idag!

nåja, han fick en panodil zupp i rumpan o somnade i min famn, lade nyss in honom i sängen. Hoppas han kan sova gott nu då o att febern försvinner..

undrar va de ska va? hoppas de inte e nåt me magen utan att de bara blev så just då. han har ju varit snorig till ofrån nu sedan han va förkyld sist..men få feber för de nu? njaa,de kan säkert få lite feber ibland ändå.

Blir ingen promenad idag, o handla får jag väl göra sedan när A kommer hem.

Min stackar lilla gullunge.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som att han kanske har tänder på G. Min son blev precis likadan, fick lite feber, skrek, lös i magen och bajsade väldigt många gånger per dag.

2009-06-11 @ 09:50:16
Postat av: Anonym

sånt där har ja iten ens tänkt på att de kan ha feber o e ledsna.... ja kollar itne de.. kanske dags o tänka om. man lär sig för var dag





erika

2009-06-11 @ 10:11:27
Postat av: Amanda & Oscar

Stackars lillsnutt ;( Ja kanske det är tänder, Oscars tänder kom ju väldigt problemfritt tycker jag, men det här låter ju som typiska "tand-tecken".

2009-06-11 @ 11:07:26
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

jag tänkte också på att det låter som att tänderna kan va på G ;)

2009-06-11 @ 12:39:12
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback