äntligen kväller- en anti dag


2009-05-12 @ 18:20:48
Skönt att de blivit kväll faktiskt tycker jag. E alltid lika skönt när man kan lägga dom i sängen så de kan sova för natten..även om de för de mesta inte blir förrän runt tiotiden så har man ändå några minuter för sig själv innan man själv lägger sig me.

Idag har vi inte gjort ett jutta känns de som, bara varit ute o gått två gånger, o så varit hoss mamma o pappa lite. Man måste ju passa på å hälsa på när pappa e hemma med så elliott får mysa me honom lite oxå.

Sitter här o funderar lite på återträffen som är på lördag. Va sjuttsiken ska man ha på sig till exempel. har ingen snygg överdel o ha på mig. Tänker ju inte direkt gå dit i några av mina kläder ja hade innan som ännu sitter som ett korvskinn. Nää..nåt bylsigt får de allt bli. Tunika kanske?
Jaja, man behöver iofs inte piffa till sig så mkt ändå.. så som man ser ut nu så e de ingen som bryr sig ändå. Ingen hot mama här inte direkt!! spelar ingen roll va ja har på mej o hur ja sminkar mig. Blir ingen hottis för de inte..haha!

ikväll e elliott o  jag själva igen; a är iväg o spelar fotbollsmatch. Gud va de tar upp mkt tid just nu känns de som. En dag varje helg försvinner till match o sen  försvinner 3 vardagskvällar till träning med. Nu när det börjar närma sig sommar o man har en trädgård o sköta så tar det emot i mig så fort han säger att han ska träna.! De finns så sjukt mkt annat jag känner att vi skulle behöva få gjort.
Vi skulle behöva göra iordning i groventren, vi skulle behöva rensa i rabatterna (har själv börjat med det men ja hinner ju aldrig klart då lillklimpen inte sover mer än max 30 min i vagnen, å då e de svårt o hinna allt), gräset behöver klippas, vi behöver räkna ut panelmängd till panelbytet på huset. O ¨så har vi de här inomhus som behöver skötas me, har en stor jädra tvätthög med ren tvätt som behöver vikas, o så behvös de plockas undan på grejer som ligger överallt me.
 Men när ska man hinna det då??
  kan direkt inte lämna elliott ensam liggandes på golvet längre heller.. han är ju överallt på nån sekund bara!! O då tänker nog många av er att jag borde göra det nu istället för o sitta här. Men jag sitter precis intill elliott på golvet med datorn så jag har koll på honom.

ja, som ni märker så har jag en sån där anti allt dag idag..men de måste man väl få ha ibland va??






Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

kan du inte ha en lite längre tunika och leggings? det döljer ju magen ganska bra :)

2009-05-12 @ 19:53:16
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Ja det är jobbigt med allt som måste göras.. det är därför jag har så svårt för att gå och lägga mig på kvällarna. Det är ju enda chansen man har att få nåt gjort.. ;)

2009-05-12 @ 20:56:12
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Denver

antidagar är helt okej ;)

2009-05-12 @ 21:47:17
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: erika

klart man få va anti! jag dampa ur på tommy idag för han tränar oxå, spelar matsher o på fre har han jobbfest, lördag dag match, lördagkväll fotbollslagsfest, jaaa... osv .... de e segt d där me killar som sportar, dessvärre e d snygare heheh så de går väl jämt ut ;)

2009-05-12 @ 23:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback