Nappar


2009-05-29 @ 19:17:52
Nu till ämnet nappar testade ju för ett tag sedan mam's nappar som är från fyra månader. ( de med massa småhål i ) Resultatet blev att elliott fick skavmärken runt hela munnen. Så vi gick tillbaka till att använda mams nappar som är från 0-6 månader igen. Men nu blir ju lillkillen snart 6 månader..va ska man göra då? Köpte esskas nappar i går när jag var o handlade. När de hade kokats idag så tog de över efter mam napparna. Men  va hände? jo exakt likadant..han fick skavmärken runt munnen. Trodde ändå att esskas skulle fungera bättre. Visst buktade de oxå inåt en del ju längre ytterkanterna man kom, men inte exakt lika mycket som mam napparna från 4 månader.

ja, som ni märker så har jag testat lite.. o inge verkar hittills fungera på min sons biffiga kinder förutom mam 0-6 månader och den varianten bör han ju inte använda längre snart. Blir dyrt i längden om man ska hålla på att köpa massa olika märken o testa ju.
 Någon som har ett bra tips på nån bra napp som är för barn från 4 månader och uppåt som inte buktar inåt i kanterna så mkt (för antar att det är de som gör att de blir skavt?)?

Esska sugnapp suverän utan ringesska napp    mam ulti






Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

mam har ju såna där nappar som är helt öppna vid sidorna, liksom bara en ram runt ut åt kanterna(jag vet jag förklarar som en kratta)vi har såna till meja och jag tror att dom inte är lika böjda...



åhh, förstår du överhuvudtaget vad jag menar?? mos i hjärnan här



meja mår bättre, fortfarande snorig men på bättringsvägen :)



kram kram

2009-05-29 @ 19:23:09
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Prinsessan Diana

jag använder nuk nappar, det är ett tyskt märke.

Siri har alltis varit pluffsig om kinderna och de kan lämna en rödkant precis efter det att hon spottar ut den, men det är inte permanent som typ skavsår..

Kram

2009-05-29 @ 19:54:46
URL: http://dianahansson.blogg.se/
Postat av: Kicki

jag har tyvärr inga förslag på nappar då våran son nästan aldrig har napp men de få gånger jag ger honom när han ska sova så får han 0-6månaders napp =)



kan rekommendera att gunga :) nu ska vi försöka hitta nån bra gunga här i närheten, de finns en här ute på gården. Den ska testas :)



aha, jag tror de är typ sånna jag hade i hårbotten för några år sen fast då kallades det hårexem :p



Krams

2009-05-29 @ 21:29:04
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Tack tack hälsar Oscar ;) Jo det är bara bra här! Har tyvärr inga bra napptips, Oscar är inte särskilt förtjust i nappar. De enda han gillar är en sort vi köpt på babyproffsen som är alldeles runda i änden. Bambino heter dem. Vet inte vad det är för åldersgränser på dem. Men de buktar i alla fall inte inåt som mamnapparna. Kram & Trevlig helg!

2009-05-29 @ 21:45:18
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: erika

jag kör de som finns på apoteket å ica som är kan man kalla det fjärilsformade. esska skaver på eltons haka. mam ulti ser för mkt inåtböjda ut. ska leta på google o lägga upp på bloggen kolla sen kram för elton är en riktig bulle

2009-05-29 @ 22:15:43
Postat av: Förvirrade Morsan

Det finns ju helt runda nappar också, kommer ju inte ihåg märket nu... Det som är bra med dem är också att han kan hålla den själv i ett bra grepp och kan ta i och ur den ur munnen som han vill. Annars de där som Emma pratar om, som bara är som en "ram"... Finns både Esska och Mam. Vet du vilka jag/vi menar??

2009-05-30 @ 00:05:05
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: DesignByMilly♥

Sugen på en ny design till bloggen?

Jag gör designen efter dina önskemål och jag gör set till ett pris av INGENTING! Bra va?

Itresserad?

Klicka dig in på min blogg och skicka iväg din beställning.

Du kan även mejla direkt till: [email protected]

2009-05-30 @ 06:43:49
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

jag menade dom som heter air :)

2009-05-30 @ 07:53:22
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback