svar på frågorna


2009-05-17 @ 18:44:04
amanda o oscar:
Var Elliott planerad? ja de va han, vi hade bara ett par månader innan han blev till bestämt oss för att försöka bli gravida
Hur många barn vill ni ha?  a vill ha två, men ja vill ha tre ;)
Vems efternamn har Elliott, för ni är väl inte gifta?elliott har sin pappas efternamn; karlsson
När ska han börja på förskola/hos dagmamma?hmm..det är en tuff fråga, för först hade jag tänkt mig o va hemma så länge som möjligt. typ till maj- juni. men nu funderar jag på att börja jobba i februari så man hinner o jobba ett tag o sen va mammaledig hela sommaren istället då de oftast brukar stänga igen en del avdelningar o slå ihop dom till semestern. Tror det kan bli rätt så rörigt för Elliott att först precis ha vant sig vid alla barnen på hans avdelning, o så helt plötsligt så kanske det dyker upp massa nya barn under sommaren. då är det bättre att vi är hemma under sommaren så kommer han tillbaka till det normala på sin dagisavdelning sen när höstterminen börjar.

erika
hur träffades ni? hihi.. love at work..
vad jobbar du med eller gör annars om du inte e mammaledig? jobbar som manglerska på ett tvätteri
vad jobbar A med? A jobbar på samma tvätteri som jag; han e personalansvarig bland annat..vilket betyder att man kan säga att han e min chef..
När tänkte du att elliott ska gå på dagis? läs vad jag skrivit bredvid Amandas fråga.
var du på återträffen??? (kanske missat läsa om det) annars hur var det? ja, det var jag.det var igår! Var jätteroligt o träffa alla igen, synd bara att de inte va så många som gick. Men vi som var där hade roligt =)

emma
1. Hur länge har du tänkt gå vara mammaledig? till februari som det ser ut just nu, men kan ju ändras
2. vad jobbar du som? läs va jag skrivit vid erikas fråga om samma sak..

carro o elsa
När e det dax för syskon till eran lille? haha.. ja du, enligt försäkringskassan så har man rätt till att få samma ersättning om man blir gravid innan syskonet är ett år o nio månader..så kanske försöka nånstans innan dess, vem vet..:P
hur många barn vill ni ha? A vill ha två, jag skulle vilja ha tre ;)

såå...de va väl alla frågorna tror jag.. nån som saknar nåt så får ni ställa fler frågor ;)






Kommentarer
Postat av: M.

Så försäkringskassans regler kommer spela roll ..?! Ja..alla resonerara vi ju olika..

2009-05-17 @ 19:52:15
Postat av: emelie o elliott

till m: ja de gör de.. Har du ens några barn?? du kanske har en superduper rik man med värsta fallskärmen eller nåt kanske??? för de normalsvenssons som drömmer om att skaffa syskon till sina barn ganska tätt..ja, de tar hänsyn till de för att annars får man ut hur lite pengar som helst med tanke på att man inte jobbat helt på över ett år. skulle uppskatta om du valde o lägga ner nu helt ärligt.. se till o få ordning på ditt egna liv istället =)

2009-05-17 @ 22:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback