NU VA VI DÄR IGEN =/


2009-11-10 @ 13:30:35
jahopp.nu va vi där igen. har försökt natta elliott i ÖVER en timme. (har dock fått ta upp honom en gång för han hade bajsat) NÄR ska han egentligen somna?? han har inte sovit nåt idag! Blir det bara sticker i hela min kropp av maktlösheten! vill att han ska sova ju! annars kommer han va sååå kinkig resten av dagen. JAg behöver dessutom äta- har inte ätit nåt sen i morse o så skulle jag vilja vila mig lite med. Men de går inte när man har en vaken son som ligger o bökar runt inne i sitt rum ju! NU FÅR DU TA O GE DIG SOVA POJK, MAMMA ORKAR INTE MER!!






Kommentarer
Postat av: Jenny

Känner igen mig, med Astrid så tar det alltid en evighet med vilan på dagen att somna, och ofta slår hon till o bajsar där också :(



Däremot så är hon super lätt att natta på kvällen, konstigt! Hoppas ni får en fin dag, kram Jenny

2009-11-10 @ 14:04:52
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Therese

Usch gumman,jag vet precis hur du har det...skulle så gärna vilja hjälpa dig på något vis.. Hur länge ligger han o bökar runt om du förösker att vänta ut honom?Han kanske är en sån bebis som behöver böka runt innan han somnar?Eller?Läste någonstans att vissa barn MÅSTE "böka" runt innan dem somnar o vissa barn MÅSTE skrika innan dem somnar,vissa barn gnäller lite innan dem somnar o vissa barn somnar direkt.. Alicia dricker sin välling i sängen o sen bökar hon runt o gnäller lite sen efter en stund så somnar hon.. men för bara ett tag sedan så grät hon innan hon somnade o jag ville flera ggr gå in o ta henne men stålsatte mig för att jag kände att jag var tvungen att göra så för att det inte skulle bli besvärligt sen.. jag hade det jätte jobbigt den perioden..men det tog inte lång tid förrän hon lärde sig att när det var sovdax så fick hon välling o sen så bökade hon o gnällde lite sen var det bara till att somna.. så det går..men det tar lite tid innan dem "lär" sig.. det e så svårt att säga för alla barn är såå åolika o det e så olika hur man gör o vad som känns bäst för en osv.. men mitt heta tips är att du väntar ut honom helt enkelt..i bärjan kunde det ta upp till en halv timme innan hon somnade,ibland.. inte ofta att det tog sååå lång tid men det hände..JAg tror inte att man ska gå in till dem efter att man ahr lagt dem för dem e inte dumma dem små liven.. vi gjorde så att vi väntade ut henne så att hon lärde sig att hon skulle somna själv o det har belönats nu..jag kan gå o vila när jag har lagt henne o sova en stund o ajg känner mig mycket gladare o piggare sen...När Alicia var riktigt liten så gick vi alltid o vaggade henenf ram o tillbaka för att hon skulle somna iböand så gick vi så i en timme o det var jätte jobbigt,men det var för att jag inte ville lägga henne ifrån mig o höra henne skrika..Sen ammade jag henne till sömns.. så hon ahr aldrig lärt sig att somna själv ,men det e nog aldrig sörsent att lära.. hoppas att det löser sig för er..Bamse kramar från oss i Skåne..:D

2009-11-10 @ 23:12:21
URL: http://tezzan82.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback