SVAR PÅ EN KOMMENTAR =)


2009-09-24 @ 08:10:26
Fick en kommentar av Emma: Meen vilken bred dialekt du har! Är inte själv från Östergötland så nu har jag lärt mig hur ni pratar där =)

SVAR: Heheh..roligt att jag kunde underhålla nån ;) JA östgötska är väl en av sveriges fulaste dialekter? Då skulle du höra hur de från linköping/norrköping pratar..de prattar ännu värre!

Det är rätt så lustigt egentligen det här med dialekter. För när man läser bloggar som innehavs av folk runtom i detta land så behöver man ju aldrig direkt höra dom prata. O sen när man då väl får se ett videoklipp i nån blogg så blir man nästan lite chockad när man hör dialekten. För nånstans däremellan så har man glömt att de pratar exvis stockholmska, skånska med mera. MAn tänker inte på sånt bara genom o läsa.






Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHHA så du läser lixom min blogg på din dialekt :D heheheh coolt

ja jag läser ju din på sthlmska hahahahah



;)



erika

2009-09-24 @ 08:47:58
Postat av: Malin

hehe precis va ja me tyckte när ja såg vieon:) Man blir lite chockad men ändå inte:)

2009-09-24 @ 11:48:51
URL: http://malinljung
Postat av: Amanda & Oscar

Ja det är kul att höra folk, du tycker säkert att jag pratar dalmål om du hörde mig :)

2009-09-25 @ 09:18:25
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Milla

Hah, det stämmer inte att norrköpings- och linköpingsbor pratar bredare dialekt. Din var bland det värsta jag hört.

2009-09-25 @ 15:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback