Föräldrapenning inskolning?


2010-02-23 @ 06:47:14
Shit, började o tänka på det häromdagen att- man kanske inte får ta ut föräldrapenning när man skolar in barnet på förskolan.
Jag vet, smart av mig o komma på de nu när inskolningen redan är gjord, men allt kan man ju inte veta =(  Kom o tänka på det i och med att elliott var sjuk sin sista inskolningsdag (som skulle varit en hel dag själv på dagis) o nu när jag lämnade sjukintyget till fröken igår så hade jag ju fyllt i fredagen med. Men sen kom jag ju på att det var en inskolningsdag o att man kanske inte får ta ut tillfällig föräldrapenning då.( Fast jag tycker ju att man borde kunna göra det eftersom han skulle vara en hel vanlig dag egentligen) ja, o då började jag ju att tänka på att tänk om det är så att man inte får ta ut vanlig föräldrapenning för de andra dagarna...

Någon som vet hur de fungerar?? de bara surrar runt i huvudet på mig just nu, hatar o ha nåt o gå o oroa mig för hela dagen!
hjälp!!






Kommentarer
Postat av: Eva

under inskolning tar man föräldrapenning...eftersom man kan ju inte direkt joba under tiden eftersom de kan ringa från förskolan när som helst, om något inte funkar osv..

2010-02-23 @ 08:20:47
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej! tittar in dina fina blogg :) tyvärr kommer jag inte ihåg hur f-penningen fungerar..Hoppas det går bra för dig med det! / Cecilia

2010-02-23 @ 10:23:26
URL: http://mammatillleon.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

Vad jag har förstått så har man rätt att ta ut föräldrapenning under inskolningen=)

2010-02-23 @ 13:38:53
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback