Massa roligt o se fram emot o funderingar.


2010-07-19 @ 12:41:28
Som det är just nu så har vi ju massa skojs o se fram emot resten av sommaren =)

lördag(v29) åker vi alltså till Öland och stannar där en vecka. Kommer hem lördagen(v30) därpå. På söndagen blir de lugnt (då lär vi få passa på att tvätta upp ALL tvätt) På måndagen lämnar vi elliott hos hans farmor o farfar o A och jag sätter oss på bussen upp till Stockholm. Det vankas Helsingforskryssning..ska bli skönt o komma bort lite. Hemma är vi igen på onsdagseftermiddagen. så där har vi redan fördrivit 1 1/2 vecka av våran semester =)

Sen lär de säkert bli massa dagsutflykter o liknande under semestern. Lite sugen är man på Ullared, och Liseberg faktiskt!
Sen har vi ju början av hösten med:
v34 börjar vi att jobba igen A o jag , Elliott börjar dagis. den 25:e blir det barnmorskekontroll i mjölby på förmiddagen.(får smita iväg en sväng från jobbet) Där kommer väl alla värden o kollas o hjärtljuden kommer att få höras =) sen kommer hon väl antagligen att boka in tid för UL som ska ske i grav v 32, kommer säkert att få fler barnmorskebesökstider med.
V35, på måndagen är Elliotts dagis stängt pga planering, så jag måste ta ut en mammadag. Senare den dagen kommer det ske ett "hemligt möte" som ska bli såå spännande. den 1:e september åker A bort me jobbet ett par dagar så de blir bara elliott o jag fram tills någon gång på fredagen där.

ja o sen är det väl inte så långt o jobba heller OM man har tur. börjar ju då o jobba 23 augusti- och som de ser ut nu om jag får havandeskapspenningen beviljad så (är dock osäker på om jag får de) får jag nog den from 11-12 oktober nån gång..det är måndag eller tisdag så tar nog kanske ledigt om de bara rör sig om nån dag så man kan sluta den 8:e istället. Så OM man får allt beviljat blir de 8 veckor o jobba cirka. Det är nog ganska lagom det.

Jag hoppas innerligt att man får havandeskapspenningen beviljad med tanke på hur tungt o påfrestande jobbet man har är. jobbar ju på ett tvätteri. För de första är de typ 30-40 grader därinne. MAn lyfter tunga saker, man gör samma moment hela tiden, det är hårda betonggolv. Och omplacering är inte så lätt på det stället heller för den delen.  Visst vissa saker skulle de väl kunna omplacera mig på, men det tar ju flera veckor innan man kan o lär sig allt om de i så fall.
jaja.de lär märkas.

Shit va man sitter o funderar o tänker till om framtiden  när elliott sover om man inte har nåt bättre för sig, nää..nu tar vi nog en dag i taget här tror jag ;)

hörs senare,
kramar






Kommentarer
Postat av: ruby och milo

okej:) här hos oss säger de vad könet är om man frågar och om de kan se ngt. vart bor du=??? ja ska tillbaka för att enligt ultraljudet skulle ja vara gravid 3 v för mkt :P så ja fick framflyttat datum och ett nytt ultaraljud så ja får ett exakt bfdatum..... ja hjar oregelbunden mens och hade min sista 23e februari så jag blev bakflyttad rätt reält..suck :P =)

2010-07-19 @ 17:02:18
URL: http://rubykanoby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback