Surpuppa för samma sak tredje dagen sen måndags =(


2010-07-15 @ 09:24:42
nädå, jag är inte alls bitter eller så :P

tycker mest synd om våran son ja, flera mornar nu har han sprungit ut där cykelhjälmen är o pekat o sagt "kykla" o tydligt visat att han vill cykla. Vi bestämmer oss för o ta en tur. Men när jag väl tittar ut, står cykeln hemma då tror ni? nää..då har A snott den till jobbet för att cykla de futtiga metrarna det är o gå dit.

Hade de varit så att han inte hade haft en egen cykel så hade jag absolut inte gnällt. Men han har en egen som står kvar på jobbet som han aldrig orkar ta hem. Hur svårt är de då o offra sig o gå till jobbet en morgon för att sedan kunna få ta sin egna cykel hem undrar jag? Det är ju han som lämnat den där- då får han se till o ta den hem med. Elliott ska inte behöva bli drabbad av hans fars lathet.

Vi pratade ju faktiskt om de där redan i söndags, då sa jag till A att han kanske kunde gå på måndagsmorgonen så cykeln va hemma om elliott o jag skulle cykla nåt. O ja, sen när vi stod där redo på morgonen så hade han tagit den iaf. Så jag ringde o frågade honom va han sysslade med- då blev han sur på mig. De är väl jag som ska va sur eller elliott? men då tänkte jag i tisdags morse att eftersom han fick höra vad jag tyckte om de dagen innan så borde han lämnat cykeln hemma. Men då hade han återigen gjort likadant. Och idag oxå såklart!!!

JAg ringde till honom nyss o undrade vad han sysslade med varför han inte gick  i morse, vet ni vad han sa? jag ska ju hem sen emellan innan vi åker på RUL.  o jag tänkte att ni kanske behövde bilen så jag tog din cykel. Men hallå? De hade ju inte hindrat honom från o ta o gå på morgonen o cykla på SIN cykel hem sen under dagen istället för o sno min!

nää..usch va sur jag blir på karlar ibland! blev ingen cykeltur idag heller =(

va skönt de va o få skriva av sig lite ;)

kramar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback