Nothing.


2010-03-18 @ 12:11:05
Sådär nu va vi hemma igen, eller vi har varit de en liten liten stund men jag har ju hållt på me lite annat ;)

De gick jättebra på VC. Han kände på elliotts halssidor,bakom öronen- de va inget svullet där inte. HAn tog tempen med örontermometer som då visade 37,5 (??)( jag hade tagit tempen med våran rektalatermometer nån timma innan o då va de 38,0..hmmmm)
Han kikade honom i halsen o han var lite röd och lite lite svullen- men de va ingen halsfluss där inte..bara ett virus som han sa.
Men jag hade ju självklart tyckt att han kunde ta halsprov och blodprov bara för o va på säkra sidan- men de sa han inte ens nåt om. O A som var med mig för att vi skulle stå på oss o se till att han fick ta prover- han sa inget heller inte!! jag sa till honom om de efteråt o han sa bara "jag tyckte att doktorn verkade vara bra" så med andra ord så litade han så pass på doktorn så de inte behövdes göras några test tyckte han!

enligt doktorn verkade elliott pigg o frisk som bara den eftersom han satt där i knäet och kikade runt o ville röra lite grejer..men hallå? barn kan ha feber o orka me o göra saker ändå liksom! han har ju hållt på o busat här hemma med- bara de att de inte varit i samma utrsträkning som annars!

jaja.. nu återstår de o se om han har nån feber i eftermiddag/ikväll!

jag tycker det är lite skumt de där med febertermometrar..När vi skulle köpa termometer så kikade jag runt lite o läste lite om de olika alternativen o så frågade jag dom på Apoteket vad de tyckte med. De hela slutade som sagt med en rektal termometer eftersom de va mest tillförlitliga när de gällde temperaturen- småbarns hörselgångar är ju ganska så trånga och därmed blir det inte lika tillförlitligt resultat när man använder en örontermometer. De va de jag fick höra o läsa iaf.

Vad använder ni för termometer?

nu ska jag nog slappa lite, passar på medan liten sover gott!

hörs senare,
kramis







Kommentarer
Postat av: Förvirrade Morsan

skönt att ni fick komma in iallafall. det där med termometrar är knepigt. Vi har en örontermometer här hemma för att det är smidigt och enkelt, men jag kan ju erkänna att jag inte litar på den till 100%, så tanken är att införskaffa en rektaltermometer också.



hoppas det inte blir nån mer feber för honom nu iallafall! Kram!

2010-03-18 @ 12:18:36
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Eva

självklart ska man använda rektaltermometer på så små barn..det är det mest tillförlitliga...

även på vuxna är det den termometern som visar bäst..inte för jag vill ta tempen i mun rumpa men ändå haha..

vi hade en örontermometer och den visade jätteolika varje gång (olika resultat med mindre än 2 minuter mellan tagningarna)..på både milo och oss vuxna så sedan dess använder vi bara rektal..

konstigt att de inte kunde ta ett litet blodprov..tar ju en minut...dålig stil !!

2010-03-18 @ 12:54:23
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Emma

vi har en örontemp men jag kan nog tycka att den visar lite mindre ibland. Men vi har ingen annan och Ebba har inte haft så mkt feber än.

2010-03-18 @ 13:09:36
URL: http://luhanka.se
Postat av: Lena

Vad konstigt med läkaren. Det var likadant här när jag var till BVC i tisdags på läkarkontroll med Ian. Jag/vi tycker att Ian är lite rosslig och hostar väldigt mycket. Men läkaren sa att allt var bra och lät bra.



Sen med termometer så har vi rektal för jag vet att dom är bäst. Örontermometer visar inte rätt. Vi använde den och en rektal på jobbet och det visade olika på båda. Örontempen var mycket lägre än vad den var rektal.



Hoppas Elliott blir frisk snart och får gå till dagis och busa med sina kompisar.



Kram

2010-03-18 @ 13:13:58
URL: http://trollflikka.blogg.se/
Postat av: vera

tommie var på vc med b igår, och det var också bara ett virus. även om har haft feber sen i söndags kväll!

men känns inte som att dom ska ha feber så passa länge?



vi har en sån temp ni också har. har alltid hört att en sån tar mest exakt temp än de andra.



men vi får hoppas på att våra sötnosar blir friska snart!

2010-03-18 @ 13:18:37
URL: http://vmiss.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Hihi! Ja det är skönt med lite lugn och ro, samtidigt som man blir lite rastlös. :)

2010-03-18 @ 14:15:59
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback