Barnmorskebesök v 37 (36+6)


2010-11-18 @ 13:23:28
Barnmorskebesöket idag gick väl ganska bra med. Var bara det att när hon skulle kolla hjärtljuden så va de så höga i början så jag fick ligga kvar en bra stund så hon kunde se om hjärtljuden sjönk.. De va uppe ganska högt ena stunden, sen va de runt 150 andra studen. Till slut fick hon be mig sätta mig upp så hon kunde kolla hjärtljuden då, men de va typ samma för de. Fast hon sa att de egentligen inte va så lustigt i och med att bebisen rör på sig så flitigt därinne mest hela tiden. H*n va nästan inte stilla nånting ju när hon tog på magen..haha! O de är ju som med oss människor- när vi rör på oss o motionerar så blir de ju likadant för oss!. 3 kilon. MEn de tror jag beror på vätskan som jag nu börjat samla på mig..
Hade gått upp ganska mkt på 1 1/2 vecka.
Huvudet är nu ganska långt nere och ruckbart. Men vi trodde båda att vi kommer att ses den 1 december igen ialla fall..men den 15:e hoppas vi båda på o ses sen =)

vikten: +10 kg totalt sedan inskrivning (+7kg sist) - gått upp 3 kilo.
hjärtljuden: runt 158 när de va lugnare ( 133 sist)
sf- mått: 36 ( 35 sist, så +1 cm)
hb värde: togs inget
blodtryck: 120/80
huvudet var långt nere o ruckbart som sagt.

Samma vecka med elliott:

vikten: + 6 kilo på 3 veckor (totalt 16 kilo sedan inskrivning)
hjärtljud: 140 (148 sist)
Sf-mått:  34 (33 gången innan)







Kommentarer
Postat av: Ivana

Åh vad spännande, snart är det ju dags! :)

2010-11-18 @ 17:27:30
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus

jaa han är inte så stor våran prins :) hihi



tack :)



skulle säkert kunna lägga de, men jag vet inte vad jag ska priva nu innan jul :D hahah. jag vet inte vad jag ska göra :D hahaha



jo de är bara bra :) kramar

2010-11-18 @ 21:24:56
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback