What a night.


2010-11-28 @ 11:49:06
Snö snö snö..ska de aldrig sluta o snöa ? visst det är mysigt me snö- men nu har de yrt runt så pass så att de typ är värsta höga drivorna ute i trädgården. Tänk om de inte hade yrt, då hade man kunnat åka pulka fram o tillbaka i trädgården (Eller jaa..Elliott hade kunnat göra de ju)  Fast de verkar inte yra runt lika mkt nu som de gjorde förut på morgonen iaf.

Gårkvällen var mysig- Jag lagade lite god mat..blev smördegsinbakad fläskytterfilé med philadelfiaost och till de potatisgratäng o rödvinssås. MUMMA..men fy vad äckelmätt man blev sen! Låg i soffan o mådde pyton o även fast man tog halsbrännetjosan innan man lade sig o ett par timmar senare så släppte inte den där brännande klumpen i halsen.
Inga presenter hade vi köpt till varandra- vi har ju så mkt annat på gång just nu. Det är ju en present nog att vi snart ska få snusa bebis =)
Natten  blev väl lite mer kaosartad då elliott kom in till oss strax efter tolv o låg o vände o vred o inte kom till ro. Till sist vart han riktigt sådär panikledsen..som att han hade jättejätteont nånstans. O det är så jobbigt när de blir så-för man vill så gärna hjälpa dom men de kan ju inte alltid visa vart de gör ont. Vi gick iaf upp, jag tog tempen..ingen feber som tur var! Men sen när jag skulle ta på honom en ny blöja så började han att gråta o illskrika sådär förtvivlat igen. Han vände o vred o de va såå jobbigt o se för mammahjärtat. JAg visste inte riktigt va jag skulle ta mig till så ropade på A som kom o tog upp honom lite.
När han väl hade lugnat ner sig lite grann så gick vi förbi tvn- då pekade han o sa "bilar" så de var bara att sätta igång filmen o sitta där glatt bredvid honom medan A gick o lade sig igen. Inte kunde jag komma till ro o lägga mig när Elliott va såndär. Då vill man ju bara va bredvid o trösta o mysa. Runt 1 sen satt han o slumrade till i soffan så vi gick in o lade oss bredvid pappa A. O när Elliott precis somnat om igen så fick jag självklart ett sms som gjorde att Elliott vaknade =(
Så där låg han igen o vände o vred o kunde inte somna, grät förtvivlat till slut.. o så sa han "pixten" så va bara o gå upp o sätta igång blixten mcqueen igen. Där satt vi o myste o ögonlocken vart tyngre o tyngre.
Till slut förstod vi va som va fel iaf- elliott hostade riktigt slajmigt ett par gånger o sen klöktes han o kräktes upp massa slemm. Han hade väl blivit så slemmig i halsen så han fick panik för att han inte fick upp de. Det täppte väl till totalt för honom! så efter ett par såna omgångar så va allt bra igen- och vid 3 kunde vi gå o lägga oss.

dock kunde inte jag somna förrän runt halv 5 tror jag klockan var. HAde ju busen liggandes hos mig- o de va trångt. Sen blev de en miljon kissningar på de. Så när Elliott vaknade runt halv 8 så va A så snäll så han tog med sig honom upp så jag fick sova ett par timmar extra <3

AA..fy vilken natt iaf. hoppas vi slipper såna på ett tag! JAg satt o tänkte de för mig själv, nu fattas bara att broster vill komma ut me när de är såhär. Men nej, inte nån broster här..o inte den minsta känning! de lär nog säkert dröja ett par veckor till.

Önskar er alla en trevlig förmiddag,

12 dagar kvar...
hörs senare







Kommentarer
Postat av: eva

inte långt kvar...snart är bebisen här !

2010-11-28 @ 17:47:39
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Carolina

Låter som om ni hade en underbar kväll innan kaoset i alla fall! :) Jag blev inte aaaaalls sugen på den maten nu ju. haha.

Kul att ni varit tillsammans ungefär lika länge som mig och Jimmy. :)



Hoppas ni får en bättre natt i natt med Elliott. Tråkigt för de små när de är så otröstliga. Antagligen vet dom ju inte själva vad som står på heller ju. :(



2010-11-28 @ 19:02:16
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback