Å så va de kväll igen..


2010-10-21 @ 19:36:55
förstår verkligen inte vart tiden tar vägen? har haft fullt upp hela dagen typ o inte haft tid till bloggen. De finns faktiskt de dagar då man kanske "stressar på" lite extra med alla måsten bara så man ska kunna ha lite lite tid över till o läsa bloggar, blogga själv o svara på kommentarer..men jag har bara hittat mer o göra då istället!

När jag hade lämnat Elliott på dagis imorse o kom hem så tog jag iaf fram dammtrasan o började damma av huset lite..efter en liten stund så plingade det på dörren och sotaren som skulle göra brandskyddsinspektionen kom. De va kontroll av skorstenen, av kaminen o sen va han uppe på vinden o kikade lite grann oxå. Mkt trevlig sotare var det faktiskt..skönt de! Den enda anmärkningen vi fick var att stegen som är på taket måste flyttas, eftersom de i nuläget är på baksidans tak där altanen redan är..måste man använda stegen så måste man stå på altantaket och det är för skört..håller inte för det. Så till nästa gång måste vi flytta stegen till framsidans tak istället.

När sotaren hade försvunnit så blev det en tripp fram till bynn, ica, för att handla inför helgen. Tyckte inte jag handlade så mkt..men över 700 spänn skulle de ha av mig ;) nackdelen med o bara ha en mataffär i bynn!
Väl hemma blev det uppackning av varorna, sen hade jag fått sms av mamma om att min farmor ville bjuda på fika. Så satte mig i bilen igen o åkte o fikade hos farmor en stund <3

Sen när jag var hemma runt tjugo i 12 så blev det städning för heeela slanten. Var klar nånstans mellan 13-13.30 o då kunde jag äntligen sätta mig ner o bara ta de lugnt. Pillade lite med några grejer på datorn o sen så sa de bara svisch så va de dags att åka o hämta busen på dagis!

Sen har hela eftermiddagen varit fylld av bus, bus o bus <3 Var ute på en kort promenad med, men de va absolut inte skönt för fem öre..blåste kallt som bara den!!

O nu sitter jag här njuter av att ha en lugn stund framför datorn, har precis försökt svara på alla kommentarer jag haft liggande, bättre sent än aldrig- eller va är de man säger?

Hoppas ni alla haft en riktigt skön dag,
kramar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback