de blir ALDRIG som man tänkt sig..


2010-10-27 @ 18:44:14
Idag har de inte blivit nån bloggning, och de finns verkligen anledning till det. Livet är verkligen inte lätt när man helt plötsligt blir "tvåbarnsmamma"..haha!

A skulle ju åka iväg på kurs idag o inte komma hem förrän imorn kväll; men inatt blev jag väckt av massa suckande- lite svordomar varpå han frågade mig, "emelie, är du vaken" och bad mig gå och hämta febertermometern. Så snäll som jag är lyckades jag efter mkt stånk o stön ta mig upp ur sängen o leta reda på febertermometern.. O ja..feber de hade A!

Så de blev ingen kurs idag och inte imorn..han var på VC i förmiddags o fick där veta att han har luftrörsinflammation, så han har både fått antibiotika och hostmedicin nu. Med andra ord blir de ingen tysklandsresa för hans del fre-lör helller. Han får helt enkelt stanna hemma.

O ja, har väl inte gjort så mkt annat än o serva honom idag tror jag inte ;P De är lustigt de där, vi fruntimmer reder oss själva när vi är sjuka. Men när karlar är sjuka- då ska vi va på pass hela tiden! Nu vet jag iaf hur de känns o va tvåbarnsmamma- för de känns verkligen som om man har två barn just nu!

Får hoppas att A piggnar till lite o slipper febern snart iaf så man kan slippa serva helt i helgen! JA, de är väl vad som hänt här idag... ja just de ja- Jag har ju faktiskt hunnit me o rensa avlopp i handfatet och i duschen me, o sen gjort iordning diskhon så den blev skinande ren o likadant bänken i tvättstugan..så lite nytta har de väl iaf blivit.

Nähä...om man skulle ta o läsa lite bloggar?

de är ju true blood sen kl 20, vill inte missa de inte ;)

önskar er en fortsatt trevlig kväll,
kramar






Kommentarer
Postat av: Carolina

Hahahaha.. det är verkligen så, och det slår aldrig fel. :D Skrattade när jag läste ditt inlägg.

Det är vi starka kvinnor som fixar allt. ;) haha



Hoppas du har en fin kväll!

2010-10-27 @ 20:17:58
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: alexandra

måste först börja med att säga vilken fin blogg du har.



jag känner igen det där med att man servar mannen i hemmet när de är sjuka. jag kommer ihåg förra året när sambon sjuk och jag servade honom och var snäll och grejade och såg till att han fick vila och fick allt han behövde.

sen när jag var sjuk någon vecka senare i samma sak. så fick jag vara hemma själv med dottern, jag fick fixa hemmet. men då sa jag ifrån ordentligt.

jag sa att han minsann åt minstone kunde vara hemma och ta hand om dottern för jag orkade inte. och då tyckte han att jag var lite knäpp. sen när han tänkte efter hur mycket jag gjorde för honom när han var sjuk så kom han på ojdå, jag kanske ska vara hemma.. :) så vi måste stå på oss lite mer tror jag.. :)

2010-10-28 @ 13:36:22
URL: http://axdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback