Dagen som varit.


2011-04-05 @ 19:49:45
Morgonen startade runt halv 7 i morse då jag hörde att elliott låg o ropade "mamma" inne i sitt rum. Var bara att gå upp o göra iordning lite välling till honom o sen sätta sig o mysa lite med honom framför tvn så han vaknade till. Sedan plockade jag lite grann med tvätten o så innan Leila vaknade.

Leila fick lite nan när hon hade vaknat, sedan låg hon o busade o stojade på täcket på golvet..så glad hon var då
Runt 8- tiden fick elliott lite frukost o när allt de kladdandet var klart så blev det tandborstning och påklädning. När det sedan var dags för ytterkläderna o lillasyster redan var påklädd ropade jag på elliott som sprang runt inne i huset o sa att de va dags att åka till dagis. "nää, mamma..stanna hemma" fick jag då till svars. De va första gången jag hörde honom säga det kan jag lova ( o så jag skrattade åt honom.,sötnosen)
Det blev dagis på en tisdag idag. Dagis hade visst någon utbildningsdag eller va de var på torsdag så de undrade om elliott kunde tänka sig att gå idag istället.

Sen tog Leila och jag en tur till ICA för att handla lite. Hon somnade i babyskyddet så när vi kom hem kunde jag lägga över henne i hennes vagn utan problems. Passade på att vara lite effektiv o ställa mig på crosstrainern o träna. Men efter ett par springningar ut och in så vägrade lillan sova mer, hann 20 minuter på crossen. Var bara att ta in henne o ge henne lite NAN, sen fick hon ligga o gymma lite på golvet medan jag körde de resterande 20 minutrarna o plankan i 5x 1 minuter.  Skönt när de va avklarat kan jag lova!

Hann göra lite lasagne o gosa, busa med sötfian..sen va de dags att åka o hämta storbusen igen!O så kinkig o trött han va; de blir väl lätt så när man precis vaknat o ska åka hem.

Denna dagen har varit lite rörig känns de som; jag har varit så trött och på förmiddagen va jag på så himlans dåligt humör, vaknat på fel sida månntro ;) Leila har visst börjat me nya sovrutiner o just idag kändes de ganska frustrerande när inge blev som man hade tänkt sig. (iofs är de ju så o va småbarnsförälder, går ju inte att planera nåt i förväg) Istället för att sova 2-3 timmar i vagnen så sov hon typ en halvtimma. O sen var hon vaken i tre timmar innan hon sov igen ( hon brukar typ slockna efter 1 1/2 t´-2 timmar. O sen har hon sovit jätteoroligt när hon väl sovit.

Hon börjar bli en stor flicka nu som inte är i alls så stort behov av sömn längre tydligen. Hoppas bara att vi kan få in lite nya rutiner när de gäller sovningen nu, var ju så bra o ungefär ha ett hum om när o hur länge hon sov förut!

Nu ska jag kika runt lite på jackor- Leila behöver en jacka nu till våren ju.

önskar er alla en trevlig kväll!

kramar









Kommentarer
Postat av: Emelie

Shiiit, 5*1 minuter plankor, jag tycker 3*1 är dödsjobbigt. Har du mycket du ska gå ner nu eller är det mest för att forma till kroppen?

Kram!

2011-04-05 @ 21:52:56
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack så jätte mycket! Är en väldigt lycklig mamma till två just nu =)

2011-04-13 @ 14:16:19
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback