För ett år sen


2011-12-14 @ 17:20:00
Nu är det exakt ett år sen hon kom till oss lilla leila. 14.20 var vi inne på förlossningen. Knappt en timme senare blir jag kopplad till CTG- kurva. vid 4-tiden bestämmer dom att det ska tas hål på hinnorna eftersom Leilas hjärtfrekvens ena stunden är jättelåg o sedan jättehög. 16.20 tas det hål på hinnorna, 16.50 börjar jag krysta...

efter 30 minuters krystande, 17.20 kommer hon ut, jag får fånga henne =) Leila Elisabet- 53 cm lång, 3970 gram stor.


mamman pustar ut o tröstar sitt andra barn

stolt men trött nybliven 2-barnspappa håller sin dotter för första gången =)

Sedan följde några känsloladdade dagar på special bb,och neonatalen..(pallar inte sjukhusmiljöer) eftersom lillans bilirubinvärde var för högt. ( =GULSOT). Det sjuka var att vi skulle åka hem på förmiddagen dagen efter hon fötts- på läkarronden håller de bara upp henne mot ljuset i fönstret o säger att det inte är nån fara. Sen när vi precis packat ihop och allt kommer en bb sköterska med en mätare o säger att hon tycker att leila ser ganska gul ut- och det visar sig ju att det är riktigt högt! DÅliga läkare eller vad???

dsc00671 (MMS)

solning under solfilt på special bb

Vi hamnar direkt på special bb- Leila får börja äta ersättning var 3:e timma (detta för att det gula ska komma ut fortare.) Hon hamnar i en kuvös med en solfilt över sig- jag får inte ta upp henne mer än när hon ska äta. Inte ens ta upp henne för o trösta =( Och det solandet hjälpte inte ett skvatt! Dagen efter är värdena ännu högre.

Vi hamnar på neonatalen där hon får ligga och sola precis heela dagen i en specialbädd som solar både underifrån o överifrån- och vi får mata henne genom en sond. På senkvällen är hennes värden iaf bättre- så hon får komma in till mig på rummet. Dagen efter får vi åka hem =)

På kvällen när Leila äntligen får komma in till mitt rum.

 

 

äntligen hemma =)









Kommentarer
Postat av: Förvirrade Morsan

Grattis Leila!

2011-12-14 @ 21:44:27
URL: http://nextpage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback