Tredje dagen


2011-07-27 @ 14:03:55
Idag är Elliott inne på sin tredje dag utan napp och jag måste säga att det bara går bättre och bättre!

Första dagen tjöt han så tårarna bara sprutade i olika omgångar-Men vi var stenhårda med att han inte skulle få nån napp!

I går gick de bättre. han tjöt bara efter den nån gång o frågade bara mest efter den varpå vi förklarade att " det är bara bebisar som har nappar- du är ju en stor kille nu".

Imorse tjatade han om den lite efter jag hade snott den när han vaknat, annars inget!

I ren desperation kan jag ju dock säga att han stulit sin systers napp några gånger- haha! Än sålänge får han ha nappen när han sover om nätterna- men den ska va borta helt sen!






Kommentarer
Postat av: Lena - Mamma till Ian

Duktig Elliott är utan napp. Har börjat med det med Ian med och det går rätt så bra.



Den som vi målade med var cappuccino nr 4 från alcro design. Trivs med den jättebra eftersom det blir en varmare ton istället för vår gråa tapet son vi haft i ca 5 år.



Tvättmaskin och tummlare är en fördel att ha när man har hus. Det kommer vi med ha när vi väl skaffar oss ett hus =)



Hoppas ni hittar något som ni kam åka till.



Kram

2011-07-27 @ 19:19:30
URL: http://trollflikka.blogg.se/
Postat av: Ruby, Milo och Lova

skönt att det går okej :) Milo var en såndär riktig nappunge förut och han vart ofta tjurig om man kom inärheten av hans napp så en morgon fick jag nog och sa til lde på förskolan att nappen skulle bort..till och med på vilan. då hade han typ ALDRIG sovit utan sin napp :P När ja hämtade honom berätta personalen att han bara frågat efter den 1 gång men accepterat deras nej och på kvällen samma sak med mig:P där blev man förvånad hahaha.

2011-07-27 @ 23:22:08
URL: http://rubykanoby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback