Det här med sötsaker..svar på kommentar!


2011-11-12 @ 21:13:59
Fick ett par kommentarer från en Felicia häromdagen gällandes mina tillvägagångssätt som föälder.

#1 vad mycket sötsaker och tvtittande dina barn får.

#2jag menade inte som kritik hoppas du inte tar det som det. men visst är de söta med kladd runt munnen =)


Svar: Vet inte  om mina barn får så mkt sötsaker ändå. Lillan är ju inte ens ett år och jag har absolut inte gett henne något sött ännu och har inte någon avsikt att göra det än på riktigt länge! Elliott däremot fyller 3 år nu i december- han får lördagsgodis-alltså en gång i veckan. Sedan får han självklart smaka om vi är iväg och fikar mitt i veckorna. Man kan inte direkt neka dom kakor och kex när det står framme på bordet och alla andra äter ju! Annars händer det att han får en glass hemmavid några gånger i veckan oxå! Men det händer absolut inte varje dag.

Vet inte hur du kan få det till att vara mkt egentligen- för kan inte minnas att jag lagt upp särskilt många bilder/skrivit mkt om att barnen fått sötsaker??

Det här med tv tittandet
tycker jag inte är så farligt här hemma längre. Ett tag kan jag erkänna att det blev att tvn stod på typ jämt. Men det var mer när Leila var mindre och krävde mkt mer uppmärksamhet. Då blev det automatiskt så att tvn fick vara på så elliott hade nåt o göra när man inte kunde ge honom full uppmärksamhet mellan varven. Nu är ju hon mkt större och finner stort nöje i att gå runt själv o fixa och dona- och vill ju själv vara med när vi hittar på grejer. Så nu blir det mer att vi är inne på hans rum och leker- eller sitter ute och bygger med lego eller tåg i vardagsrummet.

Numera åker tvn oftast på efter lunchen- men det är för att Elliott inte längre sover mitt på dagarna. Då kan det vara skönt för honom att hoppa upp i soffhörnet och slappna av en liten stund framför tvn.

Så nu vet ni ;)






Kommentarer
Postat av: Emelie

Ser ungefär likadant ut här hemma =) Efter dagis har vi tv:n på bara för att kunna göra saker. Lukas varvar mellan tv:n sitt rum och köket (där jag oftast är och kirrar middan..) Ibland sätter han sig vid köksbordet och käkar någon yoghurt eller frukt å ibladn är det leksaker å så ibland tv:n blir nog lätt så när man har en vardag som ska gå ihop? Sötsakerna är det också samma jag har sagt från början äter jag godsaker så får barnen också.. så nu har jag ju fått sluta med det på dagtid haha tar oftast fram godiset när Lukas sover =P han får ju bara äta på lördagar men jag kan ju inte säga att han inte får om mamma äter är lite dubbelmoral tycker jag ..

2011-11-14 @ 22:32:39
URL: http://emelienikkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback