Så jag skrattat.


2011-11-20 @ 21:21:35
Ja herregud så jag skrattat till och från idag. Idag har vi nämligen haft på min favoritjulkalender genom åren jag varit barn-nämligen Sunes jul!

Jag fullkomligt älskar denna kalender och Sunes pappa Rudolf är ju sååå rolig =) tänk att gå från rollen som halvklantiga och roliga Rudolf till en så allvarlig och seriös roll som Martin Beck- helt otroligt enligt mig!
Minns att när jag såg reklam för den första Beck-filmen så var min första reaktion- Hur ska han kunna bli tagen seriös när han varit Sunes pappa? Men det fungerar ju bevisligen bra..för hur många Beck filmer har inte gjorts?

Några favorit Rudolf-"citat" från kalendern enligt mig:

"hej tomtegubbar slå på granen"
"Lätt på tå, lätt på tå, alla går vi lätt på tå. Men några går på hälen, ända bort till sälen"

Allt detta när han ska berätta för Sune och Sofie vad de gjorde när han var liten.

"nu ja eh... nu eh... börjar eh... rapport. Dö dö dö dö döööö-Ö-Ö" När familjen vill kolla på tvn fast det inte fungerar.

"Håkan, ät inte bara potatis. Ät lax, det är dyrt.. eller gott menar jag" på julbord med familjen.

har ni nån favorit julkalender?







Kommentarer
Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

Sunes jul och mysteriet på greveholm. Fast jag undrar om kanske mysteriet på greveholm är lite mer en sunes, gillade Jul i kapernaum också, mest för jag tyckte magister munter var skitkul och sen prinsen där skitsnygg ;-) . Jag gick i fyran eller femman till mitt försvar :-p .

2011-11-20 @ 21:52:47
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Förvirrade Morsan

sunes jul är tokbra! ^_^*

2011-11-20 @ 22:16:13
URL: http://nextpage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback