En klapp på axeln och att äta efter sex.


2012-08-01 @ 07:30:55

Tänk att idag gjorde jag det. Lillan vaknade tidigare och då kunde inte jag somna om så begav mig till gymmet och lyckades hinna köra 30 min intervallpass på crosstrainern innan det var dags att åka hem och byta av A som skulle till jobbet.

Tänkte att nu ska jag verkligen göra't och var pepp till tusen, men hittade jag mina nycklar? NEJ! Där försvann 10 minuter bara genom att leta efter nycklarna. Hittade dom i Elliotts bilstol, hur de hamnat där vet jag inte! Nåja, slutet gott, allt gott! en klapp på axeln kan jag ju iaf ge mig efter denna morgon.

Nu till något jag undrat öber ett tag nu. Förr, ja för typ 10-15 år sen var det alltid så mkt prat om att man inte skulle äta något efter klockan 6 på kvällen om man skulle vara sund och nyttig.

Har inte hört talas mer om detta förrän för någon månad sen när jag hörde en konversation där några pratade om hur de gör för att vara nyttiga. Den ena sa att hon aldrig äter något efter klockan 6, för det skarn ju absolut inte göra.

Nu undrar jag om det är någon av er som vet hur detta verkligen är??

Nu ska här bli lite Leilamys innan den stora killen vaknar! Ha en fin dag!







Kommentarer
Postat av: Jessica

Nä det tror jag inte stämmer... Tror däremot inte att man ska äta något större mål typ middag då.

2012-08-01 @ 08:37:59
URL: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se
Postat av: Jessica

Å så tänkte jag på en sak till :) ofta så tränar man ju på kvällen och då måste man äta efter till och med middag går bra då :)

2012-08-01 @ 08:40:08
URL: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se
Postat av: ☆ Fru Eriksson

Hihi...Jag har har hört att det inte spelar nnågon roll om man äter lämpligt & lagom,men...Vad vet ja' ;)
Ha en fin dag goa du/Kram från mig i Sommarsolen!

2012-08-01 @ 08:41:32
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: veronica

jag har gått sån dära kurs inför viktoperation och där berättade läkaren och dietisten att det dära med att äta efter klockan 6 är inget att bry sig om. men efter att man ätit sista målet så ska man vara vaken 2 timmar så maten hinner sjunka ner innan man lägger sig :-) mvh veronica

2012-08-01 @ 11:26:17
URL: http://www.minbebis.com/blogg/inka/
Postat av: Emma

Lite kvarg/kesella är kanon att äta på kvällen som ett kvällmål. Inga kolhydrater på kvällen bara för det är på natten som kroppen förbränner och har man då ätit kolhydrater så är det dem som förbränns och inte det man vill bli av med! :)

2012-10-08 @ 12:03:12
URL: http://emmakjellstrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback