Vad har vi gjort och ett farväl igen


2012-12-09 @ 21:00:00
Herregud vad denna helgen susat förbi- bara sådär. Det går alldeles för fort just nu! Igår va jag iväg till stan en sväng, skulle egentligen bara åkt till Mjölby- men lyckades inte hitta någon klänning att ha på mig till julfesten som skulle ske på kvällen där inte. Så åkte in till Ikanohuset istället. Hade ju sett en så fin klänning på gina tricots hemsida. 
http://media.ginatricot.com/images/product/49071317001_tn.jpg
Men tror ni att den fanns i butiken på ikano? Nej såklart. Så fick tänka om helt och hållet och gick igenom alla klänningar i varje butik en miljon gånger tror jag. hittade verkligen inte någon klänning alls- och så mycket folk det var överallt. Shit! Vilken stress. Tog till slut bara en klänning och ställde mig o betalade den- för var sjukt trött på att leta och ha panik över att inte hitta nåt.
 
Väl hemma var det bara ca 1 1/2 timma innan vi skulle bort. Var massor som skulle föreberedas innan vi kunde åka iväg. Men sen kom vi iväg till en go arbetskamrat på förfest; och sedan kom vi med bussen till konsert och kongress i Linköping. Vilken härlig Wallman julshow det var. Så roligt vi hade. Riktigt trevligt!
 
Idag har jag allt känt av lite av gårdagens sviter- tror jag blandade lite för mkt igår ;) men piggnade iaf till mitt på dagen så vi kunde åka till sis för lite julmys med bland annat korvstånkning, tillverkning av julgodis, bakning av pepparkakor. Riktigt mysigt var det!
 
Nu ikväll tog vi farväl av barnens pappa som återigen åkte iväg på jobb. Nu ikväll är han på väg upp till Stockholm för att sova över på hotell, sen imorn bitti vid 5 ska han flyga iväg till Riga. Hem kommer han inte förrän onsdag kväll igen. Var allt lite jobbigt att ta farväl av honom eftersom han ju nyss varit iväg. Men snart är det ju jul och långledigt så =)
 
Nu tänkte jag strax ta och gå in och kolla till barnen och sen duscha och gå o lägga mig! Elliott hade feber nu på kvällen- så det får bli en VAB dag imorgon när det är hans födelsedag och allt- hoppas han mår bättre imorn kraken! Leila hon sover riktigt gott i sin nya stora säng. Det går kanon, har inte varit något spring alls än så länge "peppar, peppar"
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig söndag!
 
 






Kommentarer
Postat av: Emelie Eriksson //Foto&Vardag\\

Nu är vinnaren i puss-tävlingen utsedd, vann du? Skicka din mail i en kommentar :)

Har ju tävlingar varje dag, här är länk till hela julkalendern:
http://byyemelie.blogg.se/category/julkalendern-2012.html

2012-12-09 @ 21:19:25
URL: http://erikssonemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback