Det här med att kunna följa planering.


2012-02-27 @ 19:44:05
Så himlans dåligt det gick med min planering idag då. Förra söndagen var jag minsann så himlans duktig och gjorde matlådor inför den "försenade jobbstarten" så man skulle ha något att äta på lunchen på jobbet. Men sen blev det ju aldrig nåt jobb.

Imorgon blir det verkligen jobb- har fått jobbstarten sedan mammaledigheten uppskjuten i nästan två veckor nu ju!
Har hela dagen planerat att jag ska ställa mig och steka lite nötfärsbiffar och koka bulgur till det o ha med mig. Men har jag hunnit/kommit ihåg det? Lillan har varit mer eller mindre fastklistrad på mig så fort jag börjat göra nåt.. o sen har man ju en sjuk karl här hemma med (nästan som o ha 3 barn istället för 2 ju)
Och nu är det alldels för sent för att börja laga nån mat. För den hinner inte o svalna så jag kan ställa den i kylskåpet innan jag lägger mig inte. Det får bli ett par skivor dinkelbröd med stekt ägg på helt enkelt..



Nu måste det bli skärpning för min del om allt med maten o träningen ska kunna funka igen. Och jag mår ju bäst när jag äter lagad mat till lunchen. Men nu fick det bli såhär! Imorn får jag ta o göra de där biffarna!


Hoppas innerligt på att det inte kommer vara något krux imorn på dagis med Leila nu bara. Hon han ju inte att gå klart hela inskolningen på dagis förrän hon blev sjuk och nu har hon varit därifrån i två veckor. Trist om hon skulle gå runt o va ledsen hela dagen imorn ju!

Nu ska jag sätta mig i soffan o ta det lugnt en stund. Sedan blir det Sofias änglar innan det är läggdags!

hoppas ni mår fint ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback