Det där med belöning


2012-01-27 @ 07:51:38

Jag är en sådan person som lätt tröttnar på att hålla på med sorterarn. Speciellt de där man inte får äta kolhydrater och inget godis.

Jag skulle inte palla med detta- ska jag orka så måste jag ha kolhydrater dagligen. Så pasta o ris o bröd blir det!i form av fullkorn, dinkel som mättar bättre och längre.

En gång i veckan (på lördagen) ser jag till att unna mig lite godis och kanske lite lyxigare mat om jag vill det. Detta ser jag som en belöning för hur duktig jag varit i veckan.

Det blir så himla trist att hålla på annars tycker jag. Och så sliter man på och jobbar på och känner sig extra taggad i veckorna när man vet att på lördagen får man.

Det funkar för min del iaf- har du hittat nåt som fungerar för dig?







Kommentarer
Postat av: Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

Som du säger får man hitta något som funkar för en. :) Och du verkar ha hittat din. Jag är lite av en person allt eller inget och jag har svårt att unna mig sött. Det blir alltid mer och mer och vips är jag i ett beroende igen. Istället har jag hittat mina sett att ersätta och göra andra goda saker att unna mig istället. :)

Men kanske kan jag igen längre fram ha en så kallad ätar dag men vi får se. Jag har nämligen inget sug nu efter sött och då kan jag ju lika gärna strunta i det. :)

kram!

2012-01-29 @ 15:55:22
URL: http://www.finest.se/sojkasframtid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback