En förbannad mamma.


2012-01-03 @ 12:41:23
Usch igår förvandlades jag till en sån där irriterad och förbannad morsa en liten stund. Gillade det inte! Men ibland brister det ju bara!

Vi hade varit på ica och skulle köpa blöjor (hade varit dagen innan o då var de såklart slut i strl 6) och nu när vi kom in framför grindarna på ica med syskonvagnen så hade de ställt en stor kylmonter som de skulle ta ut precis mitt i gången. Det var knappt så nån kom förbi- de som gick emellan fick gå på sidan för att komma emellan.

Och där stod jag med en syskonvagn som definitivt inte skulle kunna komma förbi och väntade på att de skulle dra undan den (för den hade hjul) och släppa fram oss. De såg att vi stod där o väntade- men inte släppte de förbi oss inte..brydde sig inte ett skvatt! Till slut gav jag upp och vände o gick hem igen. Det var ju dags att gå hem o laga lunch så jag hade inte tid o stå där hela förmiddagen! morr!

På vägen hem går vi förbi lekparken
när vi har typ 20 meter kvar till den så ser jag att det står ett par småpojkar på kanske 10 år inne på lekparken och kastar smällare rätt ut i vägen. Jag tänker lite för mig själv att - nää..sådär kan man väl inte göra. Tänk om de gör sig illa? vad är det för föräldrar som låter sina barn få smälla smällare utan nån vuxen i närheten? Sen när vi börjar närma oss så kastar de ut en smällare precis framför oss.. Då blev jag galen!!!

Sa åt dom att de kunde kasta åt nåt annat håll än där folk kommer och går, och att man faktiskt inte får kasta smällare utan föräldrar i närheten. Att man inte ens får köpa smällare själv när man är så liten! De bara tittar på mig och tycker att jag är en idiot.
Tänk om smällaren hade hamnat på nån av mina barn o smällt av?? De såg ju att vi kom och gick! Skitungar rent ut sagt!

VAd är det för sorts föräldrar som förser sina barn med smällare? Man får faktiskt inte köpa ut smällare till minderåriga. Det är olagligt och helt rätt! för tänk om det händer nåt? det är så lätt att en olycka händer. Kommer aldrig i hela mitt liv köpa smällare till mina barn har läst och hört så mkt om olyckor som hänt!

Nåja- det var igår. Idag är det en ny dag..och idag har jag inte hittat nåt att störa mig på ;)

Vad tycker ni om barn o smällare? ska de få skjuta?






Kommentarer
Postat av: ✫Familjen Bus✫

Usch då :(

Barn ska absolut inte få skjuta. Det är väl 18års regel på det???

kram

2012-01-03 @ 13:48:35
URL: http://familjen-bus.com
Postat av: ✫Familjen Bus✫

Usch då :(

Barn ska absolut inte få skjuta. Det är väl 18års regel på det???

kram

2012-01-03 @ 13:48:35
URL: http://familjen-bus.com
Postat av: Förvirrade Morsan

åh, jag gick och tänkte samma sak, jag såg ett gäng småungar som kastade smällare idag, PÅ VARANDRA! De va inne i en liten inhägnad och härjade när jag skulle förbi med denver och jag litade inte en sekund på att de inte skulle slänga ut en på vägen. Jag funderar verkligen på vem som är så korkad att han eller hon ger smällare till småbarn, sinnessjukt!

2012-01-04 @ 19:12:00
URL: http://nextpage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback