My truth ♥


2012-05-12 @ 14:34:09
På senaste tiden har jag stört mig en hel del på bloggar där det bara ska vara så himla "pluttinuttinutt" perfekt hela tiden. Såna bloggar där det jämt skrivs om hur jäkla bra allt är och oooj så kär jag är i min sambo/man/pojkvän och vad jag saknar honom o blablabla.

För vet ni vad? jag har kommit till insikt.. Det finns nog inte ett enda förhållande som har det sådär superduperpluttinuttigt hela tiden. Iaf inte om man har barn. Det är mkt som kretsar kring barnen mest hela tiden och det är svårt att hitta tid till varandra i en vardag fylld med stress hit och dit. Ett förhållande kräver arbete har jag själv lärt mig iaf, det gäller att både ge och att ta.

Ska jag vara ärlig så står jag som ett frågetecken och undrar hmmm.. kan de verkligen ha det sådär perfekt och bra som hon/han skriver?

Själv har jag valt att inte skriva så mkt om mannen i mitt liv. Klart jag skriver och berättar när vi hittar på saker och sådant men- jag vill inte vara en av dom alla som i många inlägg med långa kärleksförklaringar om hur mkt man saknar sin partner osv (ärligt talat så känns det som att det i de flesta fallen är väldigt överdrivet- som att man kan läsa mellan raderna)

Det är sådant jag hellre berättar direkt till honom och har jag en sådan dag när jag stör mig på att han inte plockat ur diskmaskinen/tagit på barnen fel strumpor eller vad det nu kan vara (ironi)... ja då skriver jag inte nåt långt klagoinlägg om det här. Utan då berättar jag det för honom istället..inte vill väl jag "snacka skit" om honom här heller ;)


Ville egentligen bara säga att varje förhållande har sin törn- att jag är lika mycket mänsklig som alla andra. Och jag tror inte på att det finns ett enda precis 100% igt perfekt förhållande där ute.


någon som känner igen sig lite iaf?






Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller med dig till fullo!!

2012-05-12 @ 16:10:42
URL: http://lawendelgoteborg.blogg.se/
Postat av: ♥ Alexandra - mamma till Tove och Lykke ♥

här hemma är absolut inte vårat förhållande perfekt..

och jag har som u valt att inte skriva om honom då jag heldre pratar med honom om hur jag känner och tänker.. det behöver inte alla i hela världen veta om.

Han vet precis vad jag tycker och tänker om honom.. även de dåliga sidorna då såklart.. :P



Sen har jag även valt att inte skriva så mycket om allt tråkigt som trotts med mera, mest av hänsyn av barnen. för allt som man skriver på bloggen finns ju kvar på ett eller annat sett. så jag försöker att tänka på vad jag skriver och vilka bilder jag lägger ut..

2012-05-12 @ 20:39:56
URL: http://axdal.se
Postat av: Solan

De är en bra insikt. Inte för jag skriver. Idag så höjde jag och manen rösten åt varandra. haha nä har man varit ihop i över 12 år då har man sina desyter haha

2012-05-12 @ 23:02:13
URL: http://lillboda.webblogg.se/
Postat av: Sara - mamma till Hugo

Det stämmer ju så bra! Ibland börjar jag undra om människor inte kan kommunicera med varandra överhuvudtaget och bara skriver helt öppet om allt i sin blogg istället. Speciellt när man sedan pratar med människor som pratar massa skit om sina "hemska" män och sedan går hem och skriver om hur gulligt och bra allt är och att de har vaärldens bästa man. Strunta i att skriv då!

2012-05-14 @ 13:01:10
URL: http://elmeshult.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback