Sponsorer?


2012-05-13 @ 22:04:10
Ibland blir man lite trött på vissa företag. En del företag hör av sig själva och vill sponsra med nån liten tävling..men man får inget för det. Ibland hör företag av sig och vill sponsra och låter även bloggaren få det som tävlas ut. Sen har vi de förbaskade företag som bara börjar att tjata om statistiken så fort man frågar dom!

Visst jag kan förstå att det låter bättre för dom att sponsra en blogg som har 2000 besökare i veckan än en som har hälften av det vid vissa tillfällen. Men är detta verkligen en garanti för att fler blir lockade till att vara med och tävla för det?
Vi var några stycken som pratade om detta för några helger sedan på bloggminglet i Sthlm. En tävling kan få lika mkt deltagande oavsett om det är en stor blogg eller en liten blogg. Det kan lika gärna vara så att samtliga läsare till en blogg med 50 läsare blir intresserade av produkten som tävlas ut och att bara 30 läsare av 250 i en storblogg blir intresserade av samma produkt som tävlas ut.


Jag har försökt o kontakta en hel rad med företag för jag vill kunna ge mina kära läsare chans till att vinna fina saker med bra kvalitet, men får då direkt bara svar att de vill ha statistik- och har man inte mellan 1500-2000 besökare i veckan då är det bara bye bye! riktigt synd att det ska vara så- det förlorar de verkligen på!!

något värt att fundera på?








Kommentarer
Postat av: Petra

Håller med helt & hållet!

Sjukt dåligt.

Kramar

2012-05-13 @ 22:28:05
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Solan

Ja de beror ju på hur man lägger upp och marknadsför tävlingen. Tråkigt.

2012-05-14 @ 07:26:56
URL: http://lillboda.webblogg.se/
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Visst är det trist att det är så. Jag har inte kontaktat några på länge nu utan hör någon av sig så kan jag gå med på att ha en tävling om jag får samma sak själv (eller liknande), det kör jag som krav.



Som du säger så kan även en liten blogg få många tävlande. Jag tipsar på olika sidor på Facebook, tävlingssidor och tävlingsbloggar... och brukar få rätt bra med tävlande. Givetvis inte lika många som kanske Mirka som jag såg hade typ 475 kommentarer på ett tävlingsinlägg (alla kanske inte hade med tävlingen att göra)

2012-05-20 @ 22:09:44
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback